Ny kurs igång

28 förlossningar och 51 passningar fick jag ihop till slut på min första förlossningsplacering! Mycket nöjd!

Jag mailade chefen på förlossningen nu ikväll. Presenterade mig och skickade med cv och personligt brev. Skrev att jag vill jobba hos dem efter examen så får vi se om dem vill ha mig 😊. Tidigt ute men ville i alla fall visa mitt intresse så att de vet att jag finns!

I lördags hade jag en mysig Samuel-mammadag med bio, mat och mys 

(null)
(null)
Väl hemma, plockade jag och Henry påskris och pyntade.

(null)
I söndags skrev jag en skoluppgift och kollade igenom nästa kurs uppgifter, schema och så. 
Grupparbete, eget arbete, 2 salstentor och så 32 timmars praktik på Mödravården/vecka yeah kommer bli lika maffigt som förra kursen. Men nu blir det praktik dagtid i alla fall. 
30 timmars preventivmedelsrådgivning ska vi hinna med så att vi får söka förskrivningsrätt hos Socialstyrelsen. Sedan ska vi ha en föräldrautbildning, öva på att sätta in spiral, p-stav m.m. Efterkontroll, träffa gravida och ha samtal m.m. Ska bli kul!!

Idag hade vi föreläsning i Barnmorskan och handläggandet på Mödrahälsovården och Livsstilssamtal med fokus på alkohol. Intressant!
Föreläsningar tisdag och onsdag, grupparbete på torsdag. Sedan ledig fredag-måndag wihoooo
Barnens kusin E kommer hit i påsk! Roligt! 

(null)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0