Praktiken är över

De tre sista dagarna bara flög förbi och i onsdags vid lunchtid tackade jag för mig. Det har varit 7 underbara veckor med många fina möten med kvinnor i olika situationer. Vilket fantastiskt yrke jag kommer ha i framtiden!!
 
Mina handledare hade skrivit ett kort med en dikt som de läste upp för mig. "Vi har aldrig gett en present till en student men vi ville ge till dig". Jag kände mig verkligen uppskattad! Det blir kanske en potentiell arbetsplats i framtiden =)
 
 

Så fin t-shirt med Livets träd på framsidan, symbolen för barnmorskeyrket. Den sitter som en smäck också =)
 
Nu är det bara en vecka kvar på denna terminen och den spenderar vi i skolan/med skoluppgifter.
 
 
Jag börjar nya jobbet om 9 dagar men inget kontrakt eller schema ännu... Min chef hade missat att föra över mig till min nya avdelning. Så jag åkte dit i onsdags och lämnade in mina nycklar och såg till att jag blev överförd till Kvinnor och barn. Kontraktet är på G sedan igår så nu bara väntar jag på att det ska dimpa ner i brevlådan.
Torsdag och fredag var jag faktiskt ledig från både skola och jobb, förberedde lite skolgrejer men det gick snabbt. Så skönt att handla i lugn och ro, kunna slötitta på tv och sånt. Provat igenom alla mina kläder i garderoben, rensat ut och blivit lycklig över att alla mina gamla jeans, shorts, klänningar, kjol och så numera sitter som en smäck. Kampen mot kilona har gett resultat men kampen fortsätter framåt och nedåt!!
 
I helgen blir det mamma och Alicia dag med shopping as usual och äta ute och så.
Ingen mamma-pappadag har vi kommit ut på än buhu... Men tänkte att när Alicia blir 15 så får hon börja passa Samuel mer så att jag och F kan få lite egentid någon gång.  Troligen ska vi äta lunch ensamma nästa vecka, måste passa på när tillfälle ges.
 
Morsdag på söndag, får se om någon kommer ihåg det...
 
Ha en härlig helg! Här fortsätter sommarvärmen!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0