Trött men gladare

Humöret börjar sakteligen vända uppåt igen efter en riktig nedgång. 

(null)


Två första nattpassen på förlossningen gick bra! Hann träffa och ta hand om 7 familjer men tyvärr blev det ingen födsel... Stressen börjar komma, hatar det. 22 pass kvar på förlossningen och jag har 22 förlossningar kvar till 50. Det känns tight men jag kan ju inte styra över detta. Kan ju inte tvinga fram barnen... Hoppas det börjar rulla på nästa vecka annars vet jag inte om jag kommer hinna upp till 50 faktiskt... 

(null)


Tisdag, onsdag och idag har jag suttit och sammanfattat föreläsningarna och försökt planera när jag kan plugga till salstentan 17/12. Det blir tight med tiden men ska försöka vara effektiv. 

Vi har fått svar från examinatorn och det är några smågrejer hon vill att vi ska rätta till men sedan är den godkänd! Så härligt!! 

(null)
Härligt att läsa de orden! Vi har verkligen lagt ned all vår tid och energi på denna uppsats och det är så kul att den kommer att kunna användas kliniskt.

I helgen skulle jag och Samuel ut själva men han är såå förkyld så vi får se hur det blir...

Jag är så trött... har sovit 4 timmar efter nattpasset för att kunna sova inatt.

Trevlig helg på er!!



Kommentarer
Postat av: Stamp-E

gött mos

trevlig helg

Svar: Yes yes 🙌🏻
Chetti

2018-11-24 @ 09:07:09
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Ingela

Härligt att humöret börjar klättra uppåt :) <3 men vad tråkigts det blir en jakt på födslar - räknas inte alla timmar före slutskedet? Bara vaginala födslar med nedkomst av unge? För i verkligheten så är det ju alla de där timmarna före barnet kommer ut som är största delen av födseln 🤣

Svar: Målet är 50 förlossningar (varav högst 5 kejsarsnitt och en ”ambulansfödsel/fött hemma”) och 50 passningar vilket innebär att du skött om kvinna/partner/barn på något sätt innan/efter förlossningen. Det är en himla jakt på födslar, passningar finns det i princip alltid. Jag antar att man blir godkänd även med 45 födslar ifall handledaren anser att man uppfyller skolans krav för godkänt. Men men som sagt en onödig stress ovanpå allt annat. De kanske vill förbereda en för verklighetens stress?!
Chetti

2018-11-25 @ 00:34:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0