Torsdag

                                               

Inatt vaknade Alicia med skyhög feber, ont i hals och mage. Hon har legat till sängs hela dagen, inte ätit en bit och bara druckit lite. Vilken otur hon har, först magsjuka förra veckan och nu detta.
Halsen är väldigt svullen och jag tycker mig se halsflusstecken.

Fortsätter det såhär tills imorgonbitti så ringer jag VC. Tycker synd om henne, nu när det är sportlov och allt.

Och jag hatar verkligen halsfluss så jag hoppas jag slipper det!

Jag och Henry åkte till mitt barnmorskebesök idag.


                                                  

Vecka 35+2

SF: 33,5 (jag ligger precis på linjen som jag gjort hela graviditeten
Blodtryck: 110/70 (fantastiskt bra tycker jag)
Hjärtljuden: 145

Lillebror ligger neråt med huvudet var BM typ säker på eftermycket klämmande på magen. Men han är rörlig och ligger inte nere i bäckenet än. Jag ska få komma dit om 1,5 vecka igen så hon kan klämma lite till. Skulle hon vara det minsta osäker på hur han ligger då skickar hon mig på ultraljud.
Jag tror han ligger neråt för jag känner hur han hickar nedanför naveln och fötterna precis ovanför naveln.

Sedan berättade jag om min rädsla för att förlossningen ska gå snabbare än sist och att förlossningen ska be mig vänta hemma ett tag till. Men hon sade att jag ska bara begära att få komma in, att det är tredje barnet och att det gick snabbt med förra barnet.

Ha en fortsatt bra vecka!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0