Idag är det nio år sedan

jag började jobba på Citymail, numera Bring Citymail.

Vart har åren tagit vägen? Det har varit en hel del förändringar på företaget, byta av ägare, chefer, lokal, färg på kläder, arbetsrutiner, namn m.m.
Allt går att göras bättre är Bring Citymails motto.

Jag trivs bara bättre och bättre otroligt nog. I början ville jag sluta varje vinter typ. Nu ser jag fördelarna med arbetet, jobbar 30-35 timmar i veckan, får heltidsbetalt. Är ute i fiska luften 2-3 timmar per dag. "Jag ta inte hem jobbet." 
Kan hämta barnen i bra tid varje dag, 1-2 dagar/månad blir det vid 16.30-17. Ingen stress hem, utan vi har tid att leka en stund ute och sedan hem och laga mat.
Man kan lätt utvecklas inom företaget om viljan finns. Jag är ju coach, platsledare just nu men funderar på att bli mer men vi får se :-)

Nackdelarna är att det inte är ett prestigefyllt jobb, ett skitjobb i andras ögon. Lönen kan aldrig bli så hög som akademikers löner. Men jag har trots allt en helt ok lön (20800 kr) men så har jag jobbat i 9 år också. Jag började på 12000kr...
Det är fysiskt jobbigt och smutsigt :-) Orkar man jobba till 65-70 års ålder??

Jag har ju en inre dröm, att bli barnmorska. Men tanken på att leva på CSN och betala tillbaka på CSN skrämmer mig, synd att det ska vara så! Ibland ångrar jag mig att jag inte pluggade direkt efter gymnasiet men då visste jag faktiskt inte vad jag ville bli.

Trivs ni på era jobb? Eller drömmer ni om något annat?


Kommentarer
Postat av: Tessan

Men Kersin vi har ju pratat om det där.. Du o Jag på permobil!!

2009-02-21 @ 17:48:49
Postat av: Madde

Bra att du trivs med jobbet. Tyckte det var jättebra att vara brevbärare på somrarna. Tänk vilken skitlön man hade början. Jag började visserligen på 13000 ... Jag är intresserad av konditorbranschen, har alltid varit, och ångrar mig lite att jag inte pluggade till konditor efter högstadiet, men det är nån mening med allt. Vi är ju unga Kerstin, vi hinner fortfarande jobba med våra drömjobb!

2009-02-22 @ 10:05:22
Postat av: Ingela

Hehe, jag kan sakna mitt konditorjobb. Har trivts fantastiskt med mitt karriärbyte men just nu är det tungt delvis pga krav o förväntningar från så många håll. Mycket att leva upp till. Jag o J har en dröm om ett vandrarhem med "världens bästa café" av sån typ ät så mycket du vill med bara jättesmarriga kakor =) Vill ni komma ner till Skåne då? Köpa en gammal skolbyggnad på landet men nära ett samhälle typ men det är ju först om 15-25 år såklart. Vi får väl se! Ge inte upp drömmen om barnmorska! Snart får du o Felix en mer stabil ekonomisk grund att stå på och när ni byggt upp det så finns det utrymme för studier för dig. Tänk på både mig o Karin som ändrat karriär i vuxen ålder. Visst går det!

2009-02-22 @ 13:47:00
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tessan: Ja, det såklart :-)



Madde: Precis, vi har all tid i världen!! Konditori är ett bra och gott jobb, min syster är det.



Ingela: Vad mysig dröm och självklart kommer vi ner till Skåne då :-) Nej, jag ger inte upp drömmen än! Skulle vara så underbart att förlösa barn!!

Jobbigt att det är så mycket krav och förväntningar på dig! Man är ju bara människa, du får säga tll din chef om det blir för mycket.

2009-02-24 @ 18:30:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0