Hejhej på er

Idag har det varit underbart väder!! Solsken och jag behövde inte ha min tjocka och fula Citymailmössa!
Jag älskar solen och värmen och jag blir så glad i hela kroppen och knoppen.
Vi är ute en dryg timme varje dag efter dagis och barnen älskar det! Nu kan jag ju det eftersom jag oftast hämtar dem vid 15.00. Jag förstår de föräldrar som hämtar senare att det är svårt att hinna med att vara ute för man måste ju hem och laga mat m.m.

Henry hade inte kissat på sig alls på dagis idag, han är så duktig min lille gubbe. Han är så duktig!! Han är i princip blöjfri nu och det är helt underbart. Det kommer ske olyckor då och då, det gjorde det med Alicia också men så är det när barnen är uppe i lekandet och kommer på att de måste kissa när det redan är försent.

Alicia däremot har ju numera nattblöja, det är en blöja för större barn.  (Finns upp till 57kg/15 år) Vi ska till läkare nästa onsdag så får vi se vad vi kan göra för att underlätta för Alicia och hur vi ska gå till väga för att hon ska kunna klara av nätterna.

Nu väntar vi bara in pappa F så att vi kan äta middag. Jag har gjort thailändsk green curry med såklart ris. Mumsigt gott. "Pappa kom hem, för vi längtar efter dig"

Ikväll blir det Greys Anatomy, älskar det programmet.
Missade tyvärr första halvtimmen av Desperate Housewifes igår för jag somnade när jag lade Alicia. Vet någon när reprisen går??

Ha en trevlig onsdagkväll!!!


Kommentarer
Postat av: Ingela

Väntar och längtar enormt efter våren. Men solen och ljuset är iallafall tillbaka, barnen går upp lättare på morgonen (även på helgerna... =( )

2009-03-19 @ 08:32:59
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Madde

Skönt att hinna vara ute med barnen efter jobbet nu när det blir vår! Vad duktig Henry är om han är blöjfri! D har bajsat några gånger på toaletten men inte kissat så många gånger, men det får ta sin tid. / Vet inget om nån repris på Desperate housewives men kanske hittar du det du missade här: http://tv-dome.net/?s=desperate



Ha det bra!

2009-03-20 @ 14:24:58
Postat av: Kerstin

Ingela: Här också snark Henry är piggeling 6-7 på morgonen



Madde: Visst är han, det händer olyckor då och då men han på stor väg att bli hela torr. Henry är ju äldre än Daniel, Henry har ju bara klarat av att kissa på toaletten 1-2 månader.

2009-03-20 @ 22:12:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0