Mätt i magen

Jag gjorde chapatibröd idag, mycket enkelt och gott. Tyvärr lite för gott :-)
Jag åt 2-3 stycken så nu är jag verkligen mätt.
Min mage är inte van vid så mycket på en gång.

Ska cykla ikväll så förhoppningsvis lägger sig den äckliga övermättnadskänslan/frosserikänslan.
Nya tag imorgon för att få ett bågorlunda bra resultat i veckan.

Vi har fått två flygbiljetter som måste användas senast 30/9-09. Man måste välja mellan London, Paris eller Prag och erbjudandet är personligt. Vi vet inte om vi har råd att åka eller vart vi ska åka isåfall.
Då måste ju barnen också med!
Vilken stad rekommenderar ni och kan ni även rekommendera billigt boende??
Hoppas kunna åka i alla fall för en helg eller något.

Jaja, har inget mer att berätta för tillfället!

ha en skön tisdagkväll


Kommentarer
Postat av: Tessan

London baby!! Gå in på Ryanair eller venere.com

2009-05-12 @ 20:45:24
Postat av: Ingela

Ja, visst London är en upplevelse, verkligen men DYRT!!! Prag är billigast - väldigt trevligt och häftig upplevelse. Men jag hade velat åka till alla ställena háhaha, fast mest London eller Paris men då krävs MONEY! Var har ni fått biljetterna från? Tur och retur får jag hoppas =)

2009-05-12 @ 22:14:27
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Ingela

Vill också ha ditt recept på chapatis - har du en god röra till också då?

2009-05-12 @ 22:15:19
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: paula

jag måste bara säga en sak som chockade mig idag. sedan i måndags har jag gått ner 5 kg...på 2 dagar... så är det när man inte har pengar eller mat. sedan i helgen har jag gått ner 6 kg.

2009-05-13 @ 12:57:56
Postat av: Kerstin

Tessan: Mmm det lutar mot London faktiskt. Kanske en långweekend eller något.



Ingela: Har också hört att Prag är billigt hmm.

Biljetterna tjänade vi ihop efter att ha använt ett visst bonuspoängskort. Två biljetter tur och retur :-)

Skriver receptet i ett eget inlägg! Ingen röra till men vi äter ofta grytor så då passar det bra.



Paula: När man väger mycket över sin normalvikt så kan man gå ner mycket så snabbt. Du skulle lätt kunna gå ner 15-20 kg på en månad om du tränade och åt bra.





2009-05-13 @ 18:27:48
Postat av: paula

jag ska försöka. jag har tänkt idag, att jag måste ha haft ett enormt kaloriintag per dag för att kunna gå ner så snabbt. jag vill ju inte gå upp igen. förmodligen går jag upp mellan 1-2 kg igen när jag börjar äta normalt. men jag ska väga mig varje morgon,och är jag inte nöjd med resultatet så får jag äta mindre och minre godsaker. men jag ska också köpa stavar och ut och gå med mp3n. jag vill göra mer men vill inte säga för mycket. man måste börja någonstans.jag snackar alltid så jävla mycket men sedan händer det inget hahahaha.kevin äter ju enormt mycket av allt både mat och godis. han har gått upp 10 kg detta året. och hur det har gått till vet jag inte. för han gått i samma skola i 2 år. och de 2 senaste åren har hans vikt varit konstant. . men på 4 månader har han gått upp 10 kg. och jag var inte rikare förra året än vad jag är nu. men jag äter ju inte lika mycket mat och godis som han. men han äter ju bara lite godis där en gång i veckan och han har gympa 3 ggr i veckan + spelar fotboll varje rast. jag har försökt stoppa han när han äter men det är svårt och man känner sig taskig att han intr får äta hur mycket som helst. men jag vill inte han ska bli tjockare, inte som mig har jag sagt til han. men jag ska bli ännu hårdare men godsakerna. både för honom och mig själv. han kan äta hela tiden och hur han får plats med det i magen vet jag inte. men han har kommit med en bra ide. han vill gå ut på kvällarna en runda innan vi går och lägger oss. fortsättning följer. inköpning av ett nytt batteri i vågen skall skaffas denna veckan.

2009-05-13 @ 22:44:14
Postat av: Kerstin

Paula: Att börja röra sig är toppen. Det får en att tänka mindre på mat och att inte vilja "förstöra träningen" om du förstår vad jag menar.



Ordentliga måltider på bestämda tider åt både Kevin och dig. Det gör att ni inte är hungriga mellan måltiderna. Blir ni ändå det så drick något, ta en frukt eller gör någon aktivitet.



Godis en gång i veckan på lördagar och en mindre påse som ni äter upp på just lördagen. Kanske popcorn eller annat på fredagen. Gå över till lightläsk, lightsaft m.m.



Små små förändringar gör att ni kommer må bättre och vara piggare och din diabetes inte förvärras.

2009-05-14 @ 14:58:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0