Annandag påsk, måndag och vi är lediga =)

Idag hade vi en riktig sovmorgon, vi sov alla till 09.00. Igårkväll tittade vi på film och åt upp det sista av snackset.

Tänkte köra igång på allvar idag igen men orkar inte, imorgon kör jag igen. Vägde mig imorse och har gått upp drygt 1 kg denna vecka men det har varit mycket onyttigt och ingen träning alls så det är inte så konstigt. Så nya tag imorgon och sedan kör jag.
är väl ca 5-6 kg från idealvikten.


                                                     


Det här med pengar är så konstigt. Ville spara 5-7000 kr varje månad nu fram till resan men det kommer inte gå tror jag. Denna månad hade vi ändå mycket över men lyckas spara ca 4000 kr och visst det är ändå mycket men jag är rädd att vi kanske inte hinner spara ihop till resan... Resan kanske vi hinner spara till men fickpengar behöver vi ju också. Hur gör vi då?
Förstår knappt inte vart pengarna tar vägen men det har varit en hel del presenter denna månad och F har varit hos läkaren 2 ggr, maten har blivit dyrare. Så det är väl bara att kolla igenom kvittona så vet vi ju vart pengarna tar vägen.

Nästa månad får vi vara ännu hårdare med budgeten om vi ska klara detta!

Funderar på att säga upp hemtelefonen (telefonjack-nejtack =)och ha hemtelefon genom bredbandet. Någon som har det och har något att säga om det??

Nu får väl jag gå och hjälpa Alicia med städningen, hon putsar glas och dammsuger för fullt =)

Oj, vad vi saknar Engbloms, Alicia säger att hon blir ledsen så fort hon tänker på dem (Kalle mest)'

Ha en skön måndag!!


Kommentarer
Postat av: paula

ha inte telefon genom bredbandet det hade jag hos telia. det är skit, telefonen "dog" 2 ggr på 2 månader och det tog flera dagar att fixa det varje gång.men det har kanske blitt bättre nu för det var 2 år sedan

2010-04-05 @ 19:32:06
URL: http://www.paulasblogg.bloggagratis.se
Postat av: Ingela

Men ni kanske skulle strunta i att ha hemtelefon helt o hållet och bara ha mobiler? Det funkar ju bra! En sak som jag tänkte på (som man tänker på när man bor i hus och el är dyrt) är att ni använder mycket el (=dyrt) - alla datorer står på, alla tv-s står på, lampor osv. Det kan låta futtigt men just nu är el skitdyrt! Lär barnen att går man ifrån tv-n så stänger man (och Felix med hahaha) ;) Vad har jag annars för spartips? Hm, du är väldigt matsmart o ekonomisk med det så där behövs inga tips... Sälja saker ni inte behöver brukar ni också göra. Det är ju aktiviteter och kläder och sånt som kostar, Jo, kolla på min blogg, där finns en länk till "gratis är gott" som en tjej har - hon vet ALLT om kuponger, internet-gratissaker osv. Tyvärr är det ju så att det är dyrt att leva.... Har ni höga mobilräkningar? (vi har glocalnet - bredband, hemtelefon och en mobil och i månaden ligger det tillsammans på ca 650-800 kr)



Vi SAKNAR ER!!! Massor av kärlek till er!!!

2010-04-05 @ 21:19:38
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Tessan

Vi har hemtele genom bredbandsbolaget. Det har funkat bra. Men vi ringer bara för ca 30 kr i månaden och det är inte speciellt lönsamt. Vi har pratat om att säga upp abonnemanget. Jag pratar oftast bara med mina föräldrar och min farmor i hemtelen. Men jag kan ju alltid åka och hälsa på dom ist för att prata i telefon. Det är ju lite svårare för dig :(

2010-04-06 @ 18:26:19
Postat av: Kerstin

paula: OK, det är lite det jag är orolig över. Att det kommer strula. Vi kommer troligen ha Glocalnets bredbandstelefoni.



Ingela: Det hade varit det bästa att bara ha våra mobiler då vi knappt amvänder hemtelefonen. Vi kanske ringer 1-2 ggr per vecka med den.

Jag vet att allt står på här hemma hela dagarna... Vår elräkning ligger på mellan 650-750kr per månad.

Våra mobilräkningar är ganska låga. Vi har båda Tele2, min räkning brukar ligga runt 100kr och Felix´ mellan 2-300kr.

Vårt bredband plus hemtelefon som vi har med Glocalnet ligger mellan 4-500 per månad.



Saknar er!!!



Tessan: Ok, men bredbandstelefoni är ju mycket billigare än vanligt bredband. Det är en fördel om vi nu vill ha kvar hemtelefon.

2010-04-06 @ 21:24:33
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0