Söndagen lunkar sig vidare

Vi hade det trevlig igår med Anna och barnen. Gjorde en gryta som heter "Håkans gryta" och äppelpaj, mumsigt.

Idag har vi bara städat loss, här har vi inte städat ordenligt sedan innan påsk någongång.
Sedan var vi på Alicias dans, hon vill inte gå längre men jag sade att hon måste gå klart terminen, uppvisning 15/5. Då frågade jag vad hon vill gå på istället och hon vill inte gå på något... Så det är ju tråkigt, vill ju gärna att de har någon fritidsaktivitet.
Har ni tips på något som skulle passa en "snart" 7-årig tjej??

Ikväll tänkte jag deklarera, inget konstigt alls. Har inget att tillägga eller dra av men F måste ju ha någon bilaga där han konsterar att han inte har någon företagsaktivitet. Det kan man göra på nätet, är inte internet fantstiskt.

Är det fler än jag som uppriktigt sagt är rädd för vad som händer just nu, alltså vulkanutbrottet, askan som lamslår hela Europas flygrum fast inte Islands (?) läste jag på texttv igår. Jag är rädd för att Inkaindianerna har rätt, att jorden går under december 2012 genom att jordens inre kokar och att marken inte klarar av att hålla igen så länge till. Tänk om detta är sista åren i människans liv. Bränn pengar, banta inte och lev livet eller?

* Hur känner ni inför vad som händer i världen? Inget att oroa sig över eller jordens undergång är nära?

Ni får ha en fortsatt skön söndag! Kram

Kommentarer
Postat av: Anna

Vi hade med trevligt , TACK för allt det goda.

Vad du skräms visste inte ens om det där med Inkaindianerna, vad rädd jag blir nu är inte alls redo för detta. Vart kan man läsa detta???



Vi måste träffas oftare nu kaninte förlora ngn tid!!

Kram på er

2010-04-19 @ 07:46:59
URL: http://annaadidas.blogg.se/
Postat av: Ingela

Hm, intressant läsning så här en måndag morgon. Eftersom jag är en sån som står med två fötter i skånska myllan så tänker jag logiskt och förlitar mig på vetenskapen. De mäter varje vulkan och har varningssystem för om något är på gång. Så de kunde evakuera människorna i tid när de märkte att aktiviteten steg i just den vulkanen. Nu är de kunniga oroliga för att den riktigt stora vulkanen på Island - Katla - ska ha påverkats av det pågående utbrottet. Betänk att det finns 47 vulkaner på Island...



Nä jag är inte orolig. Naturkatastrofer är naturliga. De händer då o då. De påverkar oss människor på många sätt men är fortfarande naturliga. Så tänker jag - men klart att vi ska ha stor respekt för det men vi ska vara glada för alla forskare som lägger ner mycket tid och energi för att vi ska ha så stor kontroll som möjligt i förebyggande syfte. Så känner jag! =)

2010-04-19 @ 07:56:45
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Anna: Du har väl sett filmen 2012? Den grundar sig på Inkaindianernas tro på att jorden går under december 2012. Du kan säkert googla på det och läsa mer om det.



Ingela: Önskar jag kunde tänka så men det är för mycket som händer just nu. Trots alla vetenskapsmän och maskiner som kan förutspå saker så är vi inte helt säkra. Det händer bara mer och mer katastrofer för varje år som går, den ena värre än den andra.

Denna vulkan hade sitt sista utbrott 1821 och nu plötsligt 2010 så får den ett utbrott.

Känns som jordens inre kokar och vill ut och vi kan inte stoppa det.

Jag tror ju på jordens undergång men jag vet inte alls när det sker men enligt mig så är det självförvållat. Vi spyr ut giftiga gaser från bilar, flyg och fabriker som går upp i atmosfären och regnar sedan ner in i vår jord.

Kram

2010-04-19 @ 20:53:52
Postat av: Ingela

Självklart är jordens undergång självförvållat och allt vi människor ställer till med påverkar naturen. MEN naturkatastrofer har alltid förekommit, vulkaner får utbrott mer eller mindre sällan (var 10 - 1000 år i runda slängar) och tsunamis skördar offer då o då. Översvämningar sägs dock ha blivit fler pga den globala uppvärmningen men inte ens där är forskarna överens...

2010-04-20 @ 08:47:21
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Ingela: Ja, naturkatastrofer har alltid funnits men de som varit de senaste åren har varit mer ödeläggande än jag kan minnas. Haiti, Tsunamin i Asien, översvämningarna i Kina och runt om i Europa. Jaja, vi får väl helt enkelt avvakta och se =)

2010-04-20 @ 18:37:09
URL: http://chetti.blogg.se/
Postat av: Anna

Chetti: jag tror jag sett den filmen måste se den igen bara för det

2010-04-21 @ 07:50:20
Postat av: Kerstin

Anna: Ja, gör det. En mycket cool film enligt mig, mycket häftiga scener

2010-04-21 @ 22:28:43
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0