måndag, snöoväder, träning

Ja, idag har det varit snökaos ännu en gång men det var runt 0 sträcket så det smälte det mesta men det är jättemoddigt och slaskigt ute.
Det gick inte att cykla så bra, så det var irriterande.

Idag tog jag mig i kragen och tränade, cyklade 30 minuter på min cykel, fat burn programmet.
Är så trött på hur alla kläder spänner och sitter obekvämt.
Dessutom har jag inte ätit något gott och har inget hemma heller. Måste sluta med detta ätande av godsaker dagligen som bara trappats upp senaste månaden.
Nu har jag ont i huvudet och det beror på mitt sockerberoende.

Skulle egentligen börja 1/4 men orkar inte vänta tills dess. Men jag gör en mjukstart med träning och mindre ätande innan jag kör igång med min knäckebrödsdiet.
Är så trött på mig själv och mitt eviga misslyckande att hålla min vikt...

Nu till något helt annat. Vi började med ett nytt projekt härhemma igår á la nannystyl. Barnen ska läras sig att somna själva i sina sängar nu. Så vi var stenhårda, lade ner Henry gång på gång och efter ca 45 minuters gråtande, kallande och skrikande så somnade han med fötterna på huvudkudden =)
Alicia kom ut flera ggr och somnade jättesent men det var för att hon hade sovit under dagen så hon var inte tillräckligt trött. Idag kör vi igen.

Sedan har jag gjort en belöningstavla med diverse saker som vi vill att de ska klara och då får de en stjärna, efter 10 stjärnor får de en present. Alicia var inte alls med på det och blev mest sur och förbannad... Henry däremot var glad och entusiastisk =) Vi får se hur det går!

Igår kollade jag på ännu en film "The last house on the left"



Ännu en bra film, lagom spännande och ryslig... Rekommenderas till oss som gillar att bli skrämda. Har ni sett den? Vad tyckte ni?

Nu får ni ha en skön måndagkväll


Kommentarer
Postat av: Tessan

Du måste se filmen Hachiko! Så fin!

2010-03-02 @ 16:37:19
Postat av: Kerstin

Tessan: OK, tack för tipset =)

2010-03-03 @ 21:43:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0