Söndagkväll

och det känns ändå helt ok. Det är ju en konstig vecka som kommer med en helgdag på torsdagen då vi är lediga. Önskar så att jag även är ledig på fredag... Henry är den enda på hela förskolan som behöver barnomsorg, av 7 avdelningar, av mer än 150 barn... Ingen av hans fröknar kommer jobba och han kommer gå på en helt annan förskola. Det enda positiva är att denna förskola ligger vägg i vägg med Alicias skola/fritids.
Och att han får en försmak inför sommaren då han ska gå på denna förskola i 3 veckor.

Men så är det när jag är sent ute, två andra är redan lediga på jobb och jag måste jobba p g a mitt körkort, ingen annan kan köra...


                                                           

Henrys öra fortsätter rinna, i snart en vecka har det strulat. Imorgon ringer jag hans öronläkare för att försöka få en akuttid efter 11.30 imorgon. F slutar redan 10.45 imorgon och kan då åka dit med honom. Dumma öra, vi får se vad han säger, för det är absolut inte normalt att en öroninfektion håller på att rinna i en vecka.



                                                         


Idag tog vi en lång sovmorgon, gick upp strax innan 10.00, åt en lång frukost och cyklade sedan 30 minuter på min cykel. Vid 13.30 åkte vi iväg till Alicias dansuppvisning. De var så duktiga, har filmat och vill lägga upp ett klipp men hur gör jag??
Henry började få spel efter ett tag, villa ha kameran, skrek och sparkades... Av alla hundratals barn var det såklart bara vår kära son som hördes... Han ska alltid förstöra för oss, sina syskon... Jag har ständigt ont i magen när vi är ute för vad hans nästa steg ska bli, bråka, slåss, sparkas, skrika, rymma??!!
Är det vårt fel att han är såhär? Eller har vi bara fått ett väldigt envist och energiskt barn?
Jaja, vi tar en dag i taget. Men det är sådant här som gör att jag tappar lusten till att gå ut och göra saker med Henry. Blääää

Jaja, nu ska jag surfa vidare, ha en fortsatt skön söndagkväll

Kommentarer
Postat av: paula

jag känner igen att du säger om hendry, kevin var likadan så jag vet hur du känner. jag tror du behöver hårdare regler till honom. han är bara 4 år tänkt dig om 1-2 år? och senare? starkare klarare regler så kommer han lära sig. men det kommmer ta mycket av din kraft och du måste vara bestämd. efter 2 veckor kommer han lyda, jag lovar.

2010-05-11 @ 01:58:28
Postat av: Ingela

Hm, jag har inga speciella råd ang Henry. Konsekventa regler är viktigt - att han vet vad som gäller. Och att båda föräldrarna kör samma regler. Och att alltid fullfölja det man säger - säger man att man ska gå därifrån om han inte lyder så ska man göra det. Men vem är jag att ge råd? Mina hade inte heller orkat att sitta fint och titta på en dansuppvisning. Det blir lite bättre när de blir äldre för då får de skamkänslor - när de förstår att folk tittar...

2010-05-11 @ 07:52:34
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Paula: Jo, vi försöker vara hårda men F är för snäll oftast.



Ingela: Det är så tråkigt för Alicia om vi alltid måste gå hem för att Henry är jobbig. Som t.ex. vid dansen ville jag ta ut honom därifrån men jag hade lovat Emma att filma... Jobbigt att saker förstörs för andra för att han beter sig dumt.

Skönt att det blir lite bättre med åldern =)

2010-05-11 @ 21:25:09
URL: http://chetti.blogg.se/
Postat av: paula

det blir bättre ja....men större barn större problem jag LOVAR!!!!! så tro INTE att det blir lättare ingela och kerstin!!!!

2010-05-12 @ 00:51:31
Postat av: Ingela

Självklart blir problemen annorlunda när barnen blir större Psula. Uppväxt i en niobarnsfamilj tror jag knappast att tonåren blir en dans på rosor men vi pratade ju om utbrott och att förstöra för hela familjen vid offentliga tillställningar...

2010-05-12 @ 07:59:32
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Paula: Det tror jag inte, varje ålder har sin charm och sina nackdelar. Men när de är tonåringar så kan man förhoppningsvis prata med dem och de beter sig inte som småbarn ute bland folk?! Det blir andra problem och oroligheter då. Vi har ju en tonåring också så vi vet ju hur det är =)



Ingela: Jag förstod vad du menade. Tonåren blir inte lätt men då kan man förhoppningsvis prata med sina barn och ha en bra kommunikation (utopi?)

2010-05-12 @ 22:59:43
URL: http://chetti.blogg.se/
Postat av: paula

ja vänta ni bara....som mamma säger :-)

och kerstin: ni kan inte jämföra en tjej med en kille.

tror ni dom lyder mer när de blir äldre?? vänta bara :-)

2010-05-12 @ 23:19:25
Postat av: Kerstin

Paula: ?? Är inte en tonåring en individ? Kille som tjej spelar faktiskt ingen roll. Det är hur tonåringen/personen är som person som spelar roll. Sedan så kan inte du jämföra Kevin med andra tonåringar.

Och med tanke på att killar är värre som tonåringar, fråga mamma om vad hon tycker =)

2010-05-13 @ 09:20:41
URL: http://chetti.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Paula: Jag tror absolut inte det blir lättare att ha en tonåring, det blir andra problem bara. Det jag är mest orolig över är att jag kommer vara orolig jämt, den hönsmamma som jag är...

Men som sagt förhoppningsvis så går det att kommunicera med Henry bättre ju äldre han blir.

Han förbättras ju lite varje månad som passerar.

2010-05-13 @ 17:30:46
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0