Julen och vinterkläder

Jag vet inte om vi åker ner till Skåne över julen... =(

                                       

F och Ali vill inte, de vill fira härhemma och det tycker jag är tråkigt. Kollade på tågbiljetter och de är redan skitdyra, över 1000kr enkel...
Så som sagt jag vet inte, är det inte värsta snöstormen och ishalkan kanske vi kör ner på julafton, eller kvällen innan, jag vet inte... Har ju 3 månader på mig att bearbeta dem =)
Hur roligt är det att sitta härhemma själva på julen??!! Då blir det som vilken helg som helst.



                                           

Idag var jag och Henry och shoppade lite. Vi var bara på Lindex och där blev det ett par hängsle termobyxor av märket FIX. De är bäst på termobyxor tycker jag, de sitter så bra och barnen kan röra sig jättebra. De är bra på att hålla barnen varma och är väldigt slittåliga. De kostade 399kr.

Sedan valde Henry jackan ovan. Färglad och fin =)
Jag visste inte att Lindex hade 20% rabatt på alla ytterkläder just denna helgen så det var en glad överraskning, 160 kr i rabatt fick jag!

                                          

Sedan när jag kom hem så hade Ica Maxi reklamen kommit och just nästa vecka har de rabatt på just sådana vinterskor Henry hade förra året. De kostar bara 99kr nästa vecka och de är jättebra! Väger lätt, är lätta att ta på och mycket varma och sköna. Köper de på fredag.

Nästa vecka åker jag och Alicia till Skopunkten. Ali behöver vinterskor, "vardagsskor", inomhusgympaskor och stövlar... Puh, inte billigt att ha barn, tur att barndidraget är så fett haha
Henry behöver också stövlar hmmm

Kommentarer
Postat av: Madde

Den här tiden på året får man alltid lägga en massa pengar på barnkläder. Det är ju viktigt att vinterkläderna är varma och bra, och det kostar ju. Jag köpte en overall åt V och den var rätt dyr, men hoppas hon kan ha den två vintrar.

2010-09-25 @ 21:29:53
URL: http://bloggen.fi/detenaochdetandra
Postat av: Kerstin

Madde: Jo, hösten är dyrast när det gäller barn. Jag tycker också vinterkläderna ska vara varma och lätta att ta av och på, vattentåliga. Men vissa overaller/jackor är så sinnesjukt dyra...

Bara för att det är ett visst märke men det positiva är att man kan sälja de på Tradera för bra pengar året efter.

2010-09-26 @ 15:49:57
URL: http://chetti.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0