Dag 22 – Det här upprör mig

Ojoj, vart ska jag börja?


* Oärlighet av alla dess slag både mot mig, andra människor och vårt kära system


* Egotrippade människor som inte tänker på andra utan alltid på sig själv och vad "jag" kan få


* Barn som far illa i världen, barn som blir slagna, utnyttjade eller på annat sätt lider gör mig så ont.


* Folk som tror att de har rätten att döma andra människor och deras handlingar

* Äldrevården i Sverige (need I say more?)

* Folk som kör som idioter och tror att de är kungen över gatan...

* Skenhelighet, de som låtsas vara goda så mycket att de tror att de är det fastän de egentligen inte alls är det

* Fattigdomen i världen, pengarna är så fel fördelade över världen att det är skrämmande.

* Sjukvården i Sverige och rädslan över att bli sjuk och bollas mellan instanser i detta kära land.

* Att Sverige envisas med att producera vapen och sälja till krigshärjade länder och samtidigt åker svenska soldater ner och hjälper till i dessa länder.

* Att politiker aldrig kan erkänna sina fel och svara direkt på en fråga


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0