Lördag in tha house

och vad händer här hos oss då?

Det har varit träning, uppplockning av tusentals leksaker och just nu är Henry på barnkalas hos en dagiskompis.
Det är skillnad på svenska och utländska barnkalas. På "svenska" kalas lämnar vi våra barn och springer glada därifrån av tanken på lite barnfria timmar.
På de "utländska kalasen" hälsas man välkommen in på té/mat m.m. men jag som svensk tackar oftast nej för jag vill ju springa hem glad av tanken på lite barnfria timmar =)

                                      

Senare ska vi hem till A och barnen. Vi har inte setts på evigheter p g a sjukdomar, jobb m.m. Nu ska D äntligen få sin födelsedagspresent. Hon fyllde år för en månad sedan...
Vi stannar fram till "Mello" för den vill jag gärna se hemma i lugn och ro =)

                                               

Bilar i Norsborg på kvällen är något av sitt eget slag men igår var det verkligen droppen. Jag kör hem från affären och har grönt ljus, svänger vänster. Då kommer det en bil i full fart från höger... Tänkte att de kanske redan fått grönt på den sidan men nej de hade rött. Den här bilen, en stor svart jeep körde alltså i full fart mot rött ljus...
Den kunde ha kört in i mig, om jag bara hade kört lite fortare, varit 10 sekunder längre fram hade den kraschat rakt in i mig.
Jag blir så förbannad på dessa förare, de bryr sig bara om sig själv och utsätter oss alla för livsfara!

Ha en fortsatt trevlig lördag!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0