Lördagsbestyr

Inatt sov jag 10 hela timmar och det var riktigt skönt att sova ut! Jag kunde sovit längre men vill ju gärna njuta av lördagen också.

Jag och Alicia hade ju vår mamma-dotter dag idag. Vi åkte först till SKHLM Centrum och shoppade kläder åt Alicia. Vi köpte två par byxor på KappAhl och ett par på Lindex. Sedan gick vi förbi Myrorna och köpte två par t-shirts med Bart Simpson tryck. De såg helt nya ut. Alicia gillar lite mer pojkaktiga kläder och säger ibland att hon önskar hon var pojke.

Jag var själv också lite pojkaktig som liten och pojkar har ju så mycket snyggare kläder och roligare lekar så jag förstår henne.
Tjejkläderna är dessutom anpassade för smala flickor och ger inte utrymme för större tjejkroppar. Är dessutom hela omöjliga att leka riktiga actionlekar i... Var finns variationen? Antingen är det stuprörsjeans eller så mjukisbyxor. Varför gör de inte större jeans som även passar större tjejer??

Sedan fick hon köpa fler Little Pet Shops så nu är hon uppe i över 60 stycken, till hennes stora glädje.

Sedan åkte vi till Heron City för att gå på bio






Vi såg Alvin och gänget 3 och den var rolig. De är ju bara för söta och sjunger så sött =)

Efteråt blev det en tur till MacDonalds.

Nu är vi hemma igen och det är dags att slappa lite. Först läsa bloggar och annat sedan intar jag ryggläge i soffan/sängen.

Ha en fortsatt härlig helg allihopa!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0