Om allt möjligt

Fy vad jag pissar på min kropp just nu... Ingen träning och äter fel fel fel!! Jag har säkert gått upp 5kg sedan jag gick in i sockerväggen... Så trött på mig själv, så jävla svag...
 
Men nu tar jag snart nya tag. Har suttit och skrivit ner lite grejer och planerar. Imorgon börjar jag träna igen och maten tar jag tag i om någon vecka. Nu är det först 1-årskalas och sedan kommer ju Ingela och killarna hit så det får bli efter det som jag kör igång. Först viktväktarna tills jag är nere på målvikten. Lördagar ska bli gottedag men jag ska inte överdriva.
Läste en intressant artikel om sockerberoende igår. En sak fastnade i mitt huvud. "Vad jag äter nu påverkar vad jag äter härnäst". Det stämmer så bra! Börjar man dagen med vitt bröd, obo´y, marmelad m.m. så fortsätter man på den banan hela dagen. Börjar men med en sockerfri frukost så är det lättare att fortsätta hålla det.
 
 
 
 
Nu börjar mitt New Life Project 2013! =)
 
Alicia dansar ju breakdance på torsdagar. Men hon vill inte längre typ och vi har redan betalt... Hon måste fortsätta tycker jag. Så får hon prova något annat till hösten. Man kan inte bara låta barnen ge upp så fort det är lite tufft...
 
Babyfreez, en av sakerna de ska lära sig
 
Idag har jag varit och handlat. Det blev lite inför kalaset och så presenter till Samuel. Han kommer få 5 saker för runt 500kr. Det räcker. Han har allt så jag köpte några annorlunda och roliga grejer som han kan leka med.
Men de har slutat sälja backläsk på Ica Maxi =( 
Det brukar jag alltid ha till kalas för det är så kalasigt och så hade vi det alltid när jag var liten. Så nu fick det bli läsk i 1,5 litersflaskor istället, tråkigt...
 
Vet ni någon affär som fortfarande säljer backläsk?
 
Det kommer fyra 1-åringar till Samuels kalas. Så roligt att det blir en massa kompisar till honom här =)
 
 
 
Usch våra två senaste nätter har varit hemska... Samuel sover inte, vaknar hela tiden och skriker. Inatt fick han två flaskor välling som han slukade. Han kanske är hungrig, orolig, mardrömmar??!! Vi är mer döda än levande, åh vill sova!!
 
Någon som har ett bra recept på coleslawsallad?? Tänkte ha det till kalaset.
 
 
Imorgon ska vi baka sausagerolls, Alicia ska på barnkalas och på kvällen är det ju Melodifestivalen! 
 
Hoppas ni alla får en fin helg!! Filmtips önskas!

Kommentarer
Postat av: Stamp-E

du har koll på allt syster, du behöver bara sparka dig i röven igen. u can do it!

Svar: Jo, precis jag kan ju det här så det är som du säger! Det gäller bara att ha disciplin
Chetti

2013-03-10 @ 11:19:25
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Stamp-E

i detta fallet så JA!

2013-03-10 @ 11:30:06
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0