Fredagkväll

 
 
Skolveckan flög förbi som vanligt och vad har vi gjort för något roligt då? Måndag-tisdag, torsdag-fredag var jag hemma och pluggade. Vi har ett par studieuppgifter som ska in nu i december/januari. Den ena är lätt, den andra är väldigt svår att förstå men jag skriver så som jag uppfattar det och hoppas den blir intressant att läsa för läraren. Sedan har vi en gruppuppgift som vi börjat på men som vi troligen kommer ta tag i på riktigt första veckan i januari för den ska in den veckan... Inget klart men allting är påbörjat i alla fall.
 
 
Jaja, en dag i taget och en uppgift i taget brukar jag tänka. I onsdags fick vi åka och träna på kliniska moment på gummivaginor =). Vi fick träna på gynekologisk undersökning med fingrar och med instrument, träna på att ta cellprov och sätta spiral. Vi fick även träna på att sätta p-stav. Mycket att kunna rent praktiskt men det är också mycket att tänka på när man bemöter patienter. Det är ju en speciell situation att komma som patient och visa sin troligen mest intima del för oss.
 
 
Har blivit placerad på Huddinge sjukhus förlossning nästa termin yeah!! 22/1 börjar vår första långa praktik på förlossningen (8-9 veckor) och det känns overkligt men riktigt roligt!! Vi ska under termin 2 och 3 vara med om minst 150 födslar, varav 50 där vi har huvudansvaret och 100 där vi är med på ett eller annat sätt.
 
Mötet på Samuels förskola blev inställt, pedagogen var sjuk så mötet skjuts upp till efter jullovet. Han hade dock varit duktig och lydig denna veckan tyckte dem...
 
 
Luciadagen kom och gick, jag hann med Henrys luciatåg på morgonen, pappa F var med på Samuels på eftermiddagen medan Alicia och några kompisar lussade på ett äldreboende.
 
 
 
 
I helgen blir det 12-årskalas, 17 kompisar är inbjudna men jag hoppas minst 5 inte kommer hahaha så de får plats i köket. =) 
På söndag ska jag iväg och köpa några småjulklappar, har beställt julklappar till barnen på nätet men vissa saker kommer definitivt inte hinna fram till julafton,,, Men men så är det när de önskar julklappar från USA, Kína, England m.m. Det blir en dyr jul även i år... Åh, saknar lön, men jag kämpar vidare och om ett drygt ett år så har jag förhoppningsvis lön igen =)
 
Ha en fin helg allihopa! ps. julen och Skåneresan närmar sig med stormsteg wihooo

Kommentarer
Postat av: Ingela

Wow, så häftigt!! Jag vill också bli barnmorska nu, hahaha! 150 förlossningar är sjukt mycket och så mycket ansvar, gulp!!

Jag väntar också på minst sex julklappar som jag beställt. Fem av dem beställde jag från Wish den 25 november, buhuhuhu! Nu börjar jag misströsta och tro att de inte kommer. FAN OCKSÅ! Simon har bara önskat sig pengar men jag har beställt en ryggsäck med usb-laddare i för att han också ska få en present och så dyker den inte upp =( jag har beställt en likadan till albin med, suck...

Svar: Bästa yrket!! 😍😍. Mycket ansvar men otroligt givande yrke och oftast går det ju hyfsat bra 😊

Ja, har redan sagt till Alicia att hennes julklappar troligen inte kommer i tid.. 😓. Samuels har kommit och även en del av Henrys. Jag printar ut bilder på grejerna o lägger i kuvert som julklapp. Men ge inte upp hoppet än, tre dagar till på sig hahaha
Chetti

2017-12-20 @ 08:48:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0