Hungrig och trött

Jag var ledig tisdag och fredag så då har jag suttit och pluggat. Vi har studieuppgifter som ska redovisas och en som ska skickas in nästa vecka. Gäller att verkligen planera när saker ska göras så jag hinner med. 

Jag jobbade dag onsdag och torsdag och lyckades vara med på två förlossningar wihooo. Är nu uppe i 15 stycken så det har verkligen rasslat till. Hoppas det fortsätter såhär resten av praktikperioden också. Mittbedömningen gick bra. Klarar alla målen. Handledaren tycker jag har tagit ett stort steg framåt. Mina egna mål är att fortsätta och träna på alla moment som yttre palpation, vaginala undersökningen, suturering, smärtlindring och utvärdering av det. Stötta, peppa och bonda med paren. 

(null)


Jobbar lördagkväll denna helgen, hatar att jobba lördagkväll. Tur det är en fröjd att gå till jobbet. Det är ett helt fantastiskt yrke jag läser till. All smärta, allt kämpande, allt stöttande och sedan kommer bebisen ut. Lyckan i rummet går att ta på och smittar av sig på oss. Ord kan inte beskriva känslan över att få ta del av detta och få jobba med detta mot betalning 😄
Klart det finns saker som är dåliga också som obtillägget, skiftarbete och samvetsstressen över att inte vara tillräcklig för familjerna när man springer mellan rummen. När jag är trött på det söker jag mig till mödravården 😊.
(null)



Ledig på söndag men vi måste storstäda vilket inte gjorts på ett bra tag. Sedan plugga lite inför måndag då vi har heldag i skolan. Så ledig men ändå inte 😅
Missar Mello 4 men ser reprisen på söndag, inte samma sak men men

Önskar er en riktigt trevlig helg! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0