Första terminen is over

Japp så nu är jag en tredjedel barnmorska 😄. Helt otroligt!

(null)


I tisdags hade vi seminarie i gynekologisk hälsa och vi fick framföra vår poster och arbete om PMS. Det gick superbra! 

I Onsdags började de sista två barnen (för)skolan igen och det var så tyst och lugnt härhemma. Jag tentapluggade onsdag och torsdag. Idag var det så dags för tentan i gynekologi och det känns helt ok men nu blir det en jobbig väntan på svaret 🤯 

(null)


Sedan blev det brådis till Alicias skola för ett utvecklingssamtal som gick helt ok. De ska ut på praktik igen denna terminen, kul!

Jag har skrivit ut och gått igenom alla uppgifter och sådant till nästa kurs som börjar på måndag. Det är en hel del som ska hinnas med utöver praktiken men får försöka planera väl. 
Jag har jämfört mitt schema med de andra 3 som ska vara på samma förlossningsavdelning och jag har flest nätter och flest pass av alla. Jag har 15 nätter och totalt 34 pass, 5 helger av 9 och tre av de helgerna är natthelger (fredag-söndag). Känns som något inte stämmer, ska maila dem nästa vecka och se om det blivit fel någonstans. De andra har mellan 6-11 nattpass och ca 30 pass totalt. Ett nattpass är dessutom fler timmar vilket borde innebära mindre pass totalt?! Något knas har det blivit.
(null)

I helgen kör Knut Julen Ut härhemma, lägenheten måste storstädas och lite slappande hahaha när då?! 

Ha det gött!




Kommentarer
Postat av: paula

ja kolla upp d

Svar: Ska göra d ikväll!
Chetti

2018-01-14 @ 02:28:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0