3 veckor på BB är över

Så nu har jag jobbat 3 veckor på BB och det har varit både roligt och stressigt. Det känns ffa overkligt att kalla sig barnmorska. Det känns så otroligt att få arbeta med det jag gör! Och få betalt 🤣🤩😂

(null)
Jag är så glad att jag vägade ta steget för 6 år sedan! Från brevbärare till sjuksköterska och nu barnmorska. 

På måndag är det dags för förlossningen, först 2 veckors inskolning och sedan 3 månaders mentorsprogram. Under mentorprogrammet är tanken att jag ska få ha hand om en förlossningspatient åt gången för att långsamt och tryggt växa in i min nya yrkesroll. Jag kommer vara 7 månader på förlossningen för att verkligen komma in i det också.
Sedan kommer jag vara både på förlossning och BB om vartannat.

I tisdags och i onsdags var jag på föräldramöte i Henrys och Alicias årskurs. Trött, sliten och kall men det är bara att göra sin plikt som förälder!
(null)

Jag var ledig i onsdags så passade på att vila då jag började känna mig lite krasslig. Rensade också lite garderober och har nu 6 fulla påsar med kläder och skor som jag ska ge till en kompis.

(null)

(null)

På Alla hjärtans dag fick jag en fin dikt av Alicia och en Paradisask av min make 😍

I helgen blir det till att vila upp oss, plugga med Henry, ev. boka Malmöresa, Mello 3, åka till en kompis och fira hennes dotter. 

Önskar er en härlig helg!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0