11 ynka dagar kvar

Jobbehelgen gick bra och det föddes barn till höger och vänster under både lördag och söndag så vips är jag uppe i 49 förlossningar, 48 om vi ska vara pk då jag har 6 snitt och vi får bara räkna 5 som förlossningar. Men men det ser bra ut i chansen att komma upp i 50 oavsett. 88 passningar så 12 kvar där. 

Min handledare sade att jag inte ska behöva jobba lördag och söndag efter examen så det känns jätteskönt! 

(null)

(null)

Det är som en berg och dalbana att vara barnmorskestudent. Vissa pass känner jag att jag har koll och känner mig ganska säker i min roll medan jag under andra pass känner mig vilse. Men lite mindre vilse för varje pass i alla fall, jag lär mig så otroligt mycket varje dag. Hur jag ska tänka i olika situationer, vad som är bra att tänka på  och vikten av att varje familj är unik med sina förutsättningar och önskemål. 

(null)

Idag hade jag min sista kliniska examination i suturering och det gick jättebra. Läraren gav bra feedback och råd angående suturering. Det är klurigt att bedöma, planera och suturera en bristning men jag blir bättre för varje gång. Det är roligt men tar tid, det är viktigt att det blir bra!

(null)

Nu är det slut med pluggandet! Så härlig känsla, så många år av plugg och nu är målet så nära, så nära. 
Nu ska bara praktiken slutföras och en slutbedömning ska vi ha nästa vecka. 

I veckan går jag 3 pass, 2 nattpass och ett dagpass. Jag är helt ledig på torsdag och i helgen wihooo
På fredag är det dags för barnmorskefesten och vi ska sparkas ut/födas fram som barnmorskor! Ska bli såååå kul!!
(null)


Just det, en pantbank rånades under förmiddagen i Hallunda centrum. De körde in i väggen med någon slahs grävmaskin.. Undrar hur många ggr vårt lilla centrum har rånats senaste åren ?!


Ha en fin vecka alla fina läsare


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0