Veckan som pågår

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Jag satt som koordinator måndag och tisdag, ena kvällen lugn medan andra kvällen verkade alla bebisar vilja komma på ett och samma dygn 😅. Många värkpatienter och fick hänvisa till andra sjukhus för att det skulle bli drägligt och ändå var det mycket att göra…

Onsdag spenderade jag på BB med nyblivna härliga familjer, ett försök till att få hem familjer i rätt tid men fick bara hem en familj av potentiella 3 hemgångar… Så det var tight om platser där på torsdagen…

Torsdag var jag "ledig", veckohandlade och passade på att köpa pool, marksskydd och överdrag. Killen på Biltema verkade tycka jag var lite för optimistisk med att kunna bada i pool redan nu hahaha. Förrförra året var vi ute så sent att allt var slut så passade på att köpa tidigt i år 🙂. Jag köpte också en ny Badenbaden.

Jag fixade verandan, köpte nya blommor och nu är det verkligen fint i
Mitt happy place. Sitter där varje dag, hoppas solen och värmen håller i sig, det får gärna bli minst 10 grader varmare också. 

Jag började med trädgårdsarbetet, lovade mig själv att arbeta i 3 timmar men det blev 4, kunde blivit mer men får hejda mig för jag kan inte sluta med resultatet att jag har ont i händer, armar och är helt slut… för jag glömmer att äta och dricka också… 

Räfsat upp alla löv skulle räfsats upp i höstas, ska aldrig mer skjuta upp denna otroligt jobbiga uppgift… Det ska göras på hösten!! Löven var torra, svåra att få upp m.m. Sopade ut allt grus på gatan, snart plockas det upp, rensade rabatter, pallkragar m.m. för snart är det daga att odla. I år blir det blommor, potatis, lök, morötter och jordgubbar. Kanske lite kryddor också. 

Nu väntar en jobbehelg, fredkväll, lörd och sönddag. 🤩😁🤪

Ha en fin helg allihopa!!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0