Effektiv vecka!

Jag var ledig tisd-torsd men har hållit igång så tyvärr inte jättemycket ledighet men det har behövts och nu känns det bra 🙂

(null)


Tisdag: Tränade, storstädade ovanvåningen och började fixa vår walk in closet som var kaos med grejer överallt "tänk hoarder" (om ni vet vad det är annars googla 🙂). Slutligen slapp i soffan och ett avsnitt av Call the midwife.

Onsdag: Tränade, rensade ur alla "matskåp/lådor" i köket samt rensade, organiserade och städade både kyl och frys, åkte en sväng till Synoptik för den årliga ögon/linskontrollen och fortsatte sedan fixa garderoben. 

Torsdag: Tränade, fixade klart garderoben och nu är det så fint, rymligt och organiserat därinne och man kan faktiskt gå därinne. Man kan nog t o m ställa in en säng om någon ska sova över hahaha. Fixade med lite andra ärenden och slutligen så veckohandlade vi på årets fattigaste dag. Tack panten, bonuschecken från Ica, extrapriser och sparkontot för att vi kunde göra det…

(null)

(null)

I onsdags firade jag 4år som barnmorska och jag älskar ffa mitt yrke! Älskar att få stötta kvinnor/partners under graviditet, förlossningen och efteråt när bebisen är född och familjen ska förberedas för hemgång. 

(null)

Rädslan över elen är där, försöker tänka positivt och vi har gjort en del förändringar härhemma och förbereder oss mentalt. Jag kommer även arbeta extra i alla fall ett pass/månad då jag tjänar bra på mina extrapass då jag redan jobbar heltid. Felix arbetar extra när det erbjuds men det är inte så ofta det behövs på hans jobb så han tittar lite på extrajobb som lastbilsförare på helgen och så. Det kanske inte blir så farligt som vi tror men har hört om andra som har rörligt elpris och det är sjuka räkningar…

(null)

(null)

Jag jobbar i helgen så ska snart bege mig till jobbet. Jobbar fredagkväll samt dag både lördag och söndag. 
Imorgon kommer mina 2 bästa vänner med barn hit på tacokväll, den där vinsten jag fick ska vi njuta av och jag tänkte också göra chokladpudding med vipsgrädde som lördagsgott 🥰

Önskar er alla en fin helg 🌸🌟🤗 

Säger som min kloka bror "sprid kärlek" 

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0