Dan före dopparedagen



Ja, tänk att imorgon är det den heliga (?) dagen julafton! Allt ska vara städat, handlat och fixat. Vi ska fira julafton nere i Skurup, hos min syster Ingela. De är så otroligt omtänksamma och generösa. De har bjudit alla syskon med familjer hem till dem. De ska dessutom står för alla mat och dryck, helt otroligt!

Vi är så oändligt tacksamma för att de ställer upp på oss! Jag hoppas alla är det och inser vilket jättejobb och hur mycket pengar de lagt ner på detta.

Lilljulen hemma hos Riina var rolig. Vi åt gott och pratade en massa. Barnen lekte och var ganska snälla, men Henry är i farten som vanligt :-) Barnen var överlyckliga över sina julklappar, de var inte dyra men barnen är så tacksamma, underbart att se.

Nu ska vi strax till Hallunda C och handla lite gott inför bilresan imorgon och någon julklapp till ett julklappsspel som syrran tänkte vi skulle köra. Sedan blir det till att packa och förebereda oss för resan. Barnen måste bada sitt årliga bad :-)

Vårt dilemma är: Ska vi vara omklädda och fina redan på morgonen, byta om på vägen någonstans eller byta om när vi väl anlänt till Skurup. Då är alla gäster komna... Hmm måste fundera och kom gärna med råd i vårt I-landsproblem!

Shit vad tidigt de slutat på mitt jobb idag och igår, innan 12... Irriterande att jag är just ledig dessa dagar, lyckas alltid pricka in fel dagar,,, Jaja, sånt är livet, vi har kunnat sova ut i alla fall.

Nu kommer säkert bloggen ligga vilande tills vi kommer tillbaka från Skåne på söndag. Kanske gör jag ett sita inlägg senare??

Kommentarer
Postat av: Tessan

När jag ska åka långt i bil eller flyga brukar jag alltid ha bekväma kläder som jag kan "röra" mig i. Så jag tycker ni kör myskläder i bilen, finkläder i Skurup! Fast Henry tycker inte om och ha kläder på sig ju! :)

2008-12-23 @ 14:32:09
Postat av: Ingela

Ja, byt om här eller vid sista stoppet när ni vet att de inte ska äta mer innan ni kommer hit.



<längtar> välkomna!!!

2008-12-23 @ 16:51:59
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Tessan: Nä, Henry älskar att vara "nakenrumpa" som han kallar det :-)



Ingela: Ja, det blir nog att vi byter om under någon av våra pauser. Vill helst vara redo när vi väl kommer fram så att vi kan umgås mycket :-)

Vi längtar så mycket!

2008-12-23 @ 17:50:48
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0