Helgrapport

Lördag: träning, veckohandla, hämtade mina nya sköna arbetsskor, rensade en garderob och där låg bl.a. en massa gamla mobiler 🥰 och sedan käkade vi godis och kollade på en dålig film. "Butterfly kisses" vilken någon Tiktokare påstod var värre än "Blair witch project" vilket den alltså inte var… Spara er tid och hoppa över skiten…

(null)

I fredags såg jag "The sadness" och den däremot var helt ok. Det är en riktigt köttig film med sjuka grejer så gillar man sådant är detta en film för er.

Söndag: Träning, rensade och fixade i en annan stor garderob, kollade serier, fixade matlådor, kollade på tv och chillade.

Ny vecka igång och idag började Felix sitt nya jobb som processoperatör på Astra Zeneca och Alicia började förskollärarprogrammet på Stockholms universitet. 🙌🏻🥰😀

I veckan är det jobb månd-onsd, ledig torsd och fred, på torsdag ska Samuel till Synoptik för han vill prova linser ☺️ och sedan får vi se vad mer som händer. Måste åka och köpa nya jeans, har knappt några byxor som passar… och hösten är i antågande.

Önskar er en fin vecka!! ☀️☀️

Ledig helg!!

Det har varit en blandad kompott på jobbet med att sitta som koordinator och sedan arbeta på golvet med patienter, omväxling förnöjer 😀

I tisdags fyllde Alicia 19år, på förmiddagen åkte jag och F och köpte ny tvättmaskin och ny torktumlare, underbart! Det ingick hemkörning, installation och bortforsling av gamla varorna så perfekt. Vi tog det på 10 månaders räntefri betalning 🙌🏻. De kommer förhoppningsvis nu nästa vecka!

F gick handledarkursen för att få köra privat med Alicia och Henry, dags att ta tag i körkorten 😀. Sedan möttes vi upp och åt supergod mat på Heron City. På kvällen kollade vi serier och åt lite gottegott 🤩😍😜.

Samuel vägrade låta tandläkaren dra ut hans tänder i onsdags… så F fick gå därifrån och nu har vi bokat om så jag går med honom istället. Hoppas det går bättre!

I torsdags började Samuels simskola och nu håller vi tummarna för att det lossnar. Han är inte rädd, flyter på rygg och så men svårt att få ihop koordinationen med bröstsimmet. Det kommer, det vet jag 😃

(null)

Ledig helg framför mig och det känns bra! Inte mycket planerat, Samuel ska på kalas i alla fall 🎶🎉🍰.

Önskar eder alla en fin helg!! ☀️☀️

Helgrapport

Lördag: jobb på dagen, bra pass och sedan hem och spenderade kvällen i soffan framför film och serier.

Söndag: städning, tur till Ikea, powerwalk, tvätt, matlådor och serier i soffan. Tvättmaskinens handtag är paj, inte lönt att fixa så i veckan måste vi köpa tvättmaskin och torktumlare för nuvarande torktumlaren är inte bra…

(null)

Ny vecka är igång och idag jobbar jag kväll. Imorgon är jag ledig för Alicia fyller 19år 🥰🫣😍🤩 och vi ska ut och äta hela familjen.

Sedan blir det jobb onsd-fredag sedan är jag ledig i helgen. Samuel ska till tandläkaren på onsdag och dra ut någon tand m.m. och på torsdag börjar hans simskola.
Henry börjar andra året i gymnasiet nu på tisdag och Alicia är ledig denna veckan också. 😃

Vardagen rullar så sakteligen igång och det känns helt ok. Gillar rutiner! 🙏🏻

(null)

Önskar er alla en fin vecka 🌸🌸

Helg

5 arbetspass på 4 dagar direkt efter semestern tog på kropp och knopp…
Intensiva pass med mycket samtal, många möten och många barn som kommit till världen. En del ur personalen är fortfarande på semester och jag hoppas det lättar lite nästa vecka
😵‍💫🤯🫣

Jag har välkomnat 2 bebisar till världen i veckan, kul! 🥰 Sedan fick jag vara med på ett hörn när ännu en bebis föddes igår 🤩.

(null)

Idag, fredag, har jag varit ledig men varit igång sedan imorse med träning, storstädning och veckohandling. Resten av kvällen blir det soffläge med någon film eller serie.

Lördag jobbar jag extrapass på dagen och på söndag är jag ledig. Då har vi inget inplanerat så vi får se vad som händer.

Ha en fin helg allihopa ☀️☀️

Back to work

I lördags njöt vi av värmen, var ute och cyklade och hade besök av en vän och hennes dotter.

I söndags slappade vi mest och förberedde för vardagen som nu börjat lite smått för oss.
Igår, måndag, började jag jobba igen och vilken rivstart, jobbade heldag (7-21:30) första dagen efter semestern… och det var ett sådant där hektiskt pass dessutom så var helt slut i kropp och knopp när jag kom hem. Halva dagen i telefonen och halva ute på golvet med patienter.

Sedan jobbade jag dag idag, tisdag, så det var riktigt tufft att komma upp och fortsätta jobba på men men nu är jag hemma i soffan 🙌🏻😵‍💫🤯😩

Ny vecka igång och idag, tisdag, började Samuel i 4:an 🤩😍 och han cyklade själv till och från skolan. Duktig och stor kille vi har!
Henry har fortfarande sommarlov och Alicia är också ledig denna vecka.

I veckan är jag ledig fredag och söndag, tog ett extrapass på lördagdag because we need the cash. 🙏🏻

Önskar er alla en fin vecka!! ☀️☀️

2 semesterdagar kvar

Och nej jag har ingen ångest alls 🥰. Jag älskar att vara barnmorska och gillar verkligen mitt jobb och mina arbetskompisar! 🥰🥰

Jag har dessutom haft en härlig semester med massor av god mat, träffat mamma, syskon, syskonbarn och vänner. Vi har varit i Skåne, på några utflykter här och där, grillat, badat, slappat, kollat film och serier. Jag har gjort sådant jag velat och nu sista veckan har det verkligen varit slapp deluxe, många timmar i soffan och ute på verandan.

Vi vill gärna åka utomlands nästa år och helst till Nigeria men då det är oroligt där så kanske till grannlandet Benin så kan släkten från Nigeria komma till oss ❤️. Felix har inte sett syskonen i Nigeria på 20år!!! Det är verkligen dags!

I veckan har vi haft vänner på besök, badat i poolen, handlat skor m.m. inför skolan och som sagt tagit det väldigt lugnt. Vilket är ovanligt för mig och har verkligen varit en utmaning men nödvändigt.

Önskar er alla en fin helg!

I lördags gick hela familjen på VIP bio och såg nya Minioner filmen. 🥰

I söndags var vi mest hemma, gick en liten promenad bara med Samuel annars var det slappande i soffan.

Sista semesterveckan är kommen vilket faktiskt känna helt ok! Ska njuta av mina sista lediga dagar, hela familjen är hemma förutom Henry som har sin sista vecka på sommarjobbet denna vecka.

Vi kommer väl hitta på något då och då för att det är ju tråkigt att sitta hemma varje dag 🫣

Ha en fin vecka gott folk!! ☀️☀️

Semestern fortgår

Felix fyllde 49år i tisdags vilket firades med ett besök på Tekniska museet. 😃

Det är verkligen ett roligt museum med massor av saker att testa på! 🙌🏻

I onsdags hade jag mina vänner Anna och Jenny med barn på besök, alltid roligt och trevligt! Grill, bad och godsaker.

Igår, torsdag veckohandlade vi, slappade och kollade serier. ☀️

Fredag idag, fortsätter på slappande och ta det lugnt! Tråkigt för Samuel men har varken lust eller pengar att hitta på saker just nu. Kanske blir bio i helgen med hela familjen?!

Ha en fin helg gott folk! ☀️☀️☀️

Helgrapport/Back in 08-land

I lördags var vi hemma hos min bror Göran och hans fru Irene på bad och grill. Härlig pool som Samuel badade i länge och mycket. 🥰
God grillad mat och supergod efterrätt.

Kvällen spenderades hos en annan bror, Stamp-E med familj. Lördagsmys, frågesport och en stor spindel som fick alla att skrika och springa runt hahaha
Riktigt roligt var det! 🤣🤣🤣

Söndagen åkte vi hem till 08-land och till pappa Felix, Alicia och Henry 🥰
Väl därhemma fick jag min födelsedagspresent vilket var en Apple watch, älskar den! 😍 Alicia hade bakat god morotskaka, och andra goda kakor.

Och jag är ju som jag är, så packade upp och började tvätta direkt, många maskiner blev det… fixade i köket, rensade ut en massa gammalt ur kylen m.m.

Ny vecka är igång, halva min semester är förbi så nu har jag 2 härliga veckor kvar som ska fyllas med glädje, lata dagar, nytta, nöje och vänner.

Idag, måndag blev det först lite träning, sedan städade jag härhemma och resten av dagen blir till att bara vara. F och jag har börjat med en serie Manifest på Netflix, sett två avsnitt och den är spännande 🤩😍

(null)

Får se vad vi gör i veckan, något roligt museum?, bio?, vänner?, måla garage?

Henry har 2 veckor kvar på sitt sommarjobb, Alicia har en vecka kvar och Felix kommer vara ledig hela veckan så vi får lite semester tillsammans 🥰☀️