Tillbaka i Norsan



Kommer att lägga in lite bilder från Malmöresan när jag fört över de till datorn. Orkar inte just nu...

Vi hade det bra i Skåne men väldigt hektiskt och mycket folk.

Julafton firades hos min syter Ingela, http://ingells.se där halva familjen var samlad. Vi kom fram strax innan Kalle Anka, så vi bytte om snabbt och sedan tittade barnen på det. Sedan åt vi julmat, mums. Sedan kom jultomten och spexade. Han skulle krama alla och så fick vi dansa runt bordet... Barnen var överväldigade av alla julklappar.
Henry fick också massor av presenter för han har ju precis fyllt 3 år. Hela rummet fullt av nya saker, roligt för barnen!

Juldagen spenderade vi hos Felix´ bror Freedom med familj. Där åt vi god mat och fick ännu fler julklappar. Barnen lekte och hade kul. Vi fick mysa med nytillskottet, Maja ska hon nog heta. Jättegullig!!

Annandag jul firade vi med julbord hos mamma. En stor del av familjen kom dit. Vi åt en massa gott och umgicks. Önskar man hade mer tid att prata men det är svårt när många träffas på en gång.

Lördagen var intensiv med besök på förmiddagen av en gammal klasskompis (Aleksandra) och hennes sambo och två barn. Jättefin familj, hon är polack och killen är kines så barnen är ju bara så underbart söta :)
Sedan åkte vi hem till min äldsta bror Göran och fikade med hans familj.
Och slutligen på eftermiddagen kom min närmsta storebror Erik med son och åt ett litet julbord med oss hemma hos mamma.

Idag steg vi upp tidigt och kom till Sthlm (Norsborg) redan innan 14.30. Skönt att komma hem tidigt så vi kunde packa upp, laga mat och vila upp oss inför arbetsveckan imorgon. Men vi är lediga onsdag och torsdag så det är nice.

Imorgon kommer syrran Paula med son och hälsar på oss till söndag. De ska fira nyår med oss och ha annat kul.

Imorgon är det jobb igen, tråkigt efter att ha varit ledig i 9 dagar,,, Men men sådant är livet, man måste jobba för att betala räkningar och köpa mat m.m.

Hoppas ni haft en skön jul!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Jag trodde du skulle vara ledig alla dagarna fram till den 7:e? Jaja, that´s life.



Oh, det är så roligt att ha er här och det är skönt nu när också Henry kommer ihåg en och inte blir "rädd" och skygg för en. Kul! Ja, det var en lite vild tomte här hemma, hahaha! Det blir nog en helsvensk semester i år, så en runda till Stockholm måste det bli och vem vet, kanske jag kan förlägga en kurs till dig? =)

2008-12-29 @ 00:40:41
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Nej, tyvärr måste vissa av oss jobba... Posten måste ut hehe. Har inga semesterdagar kvar och de 2 dagar jag var ledig var jag föräldraledig.



Ja, ni måste komma till oss i sommar! Och, du får gärna sova här när du är på kurser :)

2009-01-01 @ 13:14:08
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0