Helgen är över igen

Har ingen tid vid datorn därav inget bloggande från min sida...

Fredag: Handlade lite julklappar, tittade på Idol och tyckte det var ok att Anna åkte. Alice och Kevin är ju ändå självklarar finalister

Lördag: Passade W och D hela dagen för mamma A var jättesjuk. Hon har halsfluss av värsta sorten och jag vet precis hur det är. Så barnen var här och levde loppan. De var hur snälla som helst men det är vår unge herr H som är som en ligist. Han puttas, slåss, bits, knips, rivs, bankar, slänger, hoppar, bråkar. Han är verkligen inte snäll och det är völdigt tråkigt. Vi diskuterar det jag och F om varför H är som han är. Varför han inte är som "andra barn". Vi hoppas att han en dag lugnar ner sig och lyssnar på oss.
Minns att jag trodde A hade något fel när hon var 2-3 år men är hon ju "snäll" och lyder ganska bra.

Söndag: Rensat igenom köket, nu är det rent och allt är i ordning. Hur länge vara det?
Gick igenom förrådet och slängde en massa gammalt skit. Nu får saker plats därinne och man kan faktiskt öppna dörren utan att saker flyger på en. Känns bra! Alicia spelade fotboll idag också och gjorde 2 mål, bravo!
Har tagit fram julsakerna och de ska sättas upp på lördag.
Har packat in en massa julklappar ikväll också. Barnens och Felix´ är klara och inpackade. En btit på vägen i alla fall. Inga dyra i år men det är saker de kommer uppskatta och ha roligt med.
Nu borde jag sova eftersom klockan är 23.46 och jag ska upp 06.15.

Men jag bara kände att jag måste in och surfa lite och berätta för er vad vi gjort i helgen

Nya tag och ny vecka! Kämpa på därute

Kommentarer
Postat av: Ingells

Har också slagit in en massa julklappar men mina barn är nog lite bortskämda för de får JÄTTEmånga... så jag har packat in i två omgångar men är ändå inte klar.



Hs beteende... det enda man kan göra är väl att vara tydlig, markera, tjata och ge positiv respons de gånger han gör rätt och är duktig. Jag gör som så också att skriker Simon så får han inte vara med. "Du får inte sitta med oss, äta, lyssna på saga eller vad det nu kan vara om du skriker" - lyft ut honom - "du får komma när du är snäll och inte skriker". Så brukar jag göra med Simon och det funkar.

2008-11-24 @ 09:36:57
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Ja, det tog lång tid att slå in klapparna. Barnen får 7 stycken var. Det räcker mer än väl.



Tack för tipsen om Henry, får testa det. Han är ju så go och snäll ibland men han går inte ihop med andra barn,,,

2008-11-24 @ 16:26:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0