Det går bra nu

fjärde dagen är snart slut och jag har tränat 2 ggr och ätit mycket frukt och grönsaker och inget sött alls :-)
Jag är duktig!! Nu kämpar jag vidare inför beach 2009.

Annars flyter livet på härhemma. Händer inget speciellt just nu.

Påsken är ju på ingång och lite pynt ska väl upp i helgen. Påsken firar vi itne så värst mycket för det känns inte som en rolig högtid. Jesus korsfästs och dör, är det något att fira? Att någon dör?
Barnen får i alla fall påskägg och sådär men mindre godis i år för vi är familjen nyttig just nu.

Felix måste ha semester i period i sommar blää, de har 5 perioder att välja mellan och om vi har otur får han inte när vi vill ha. Vi kommer inte att vara lediga samtidigt, endast typ 3 veckor isåfall. Han har ansökt om föräldraledigt hela juni.
Så Malmöresan blir antingen i juli eller i augusti beroende på när han kan få ledigt.

Jag har börjat fundera på min 30-årsdag (hemska tanke) och jag vill nog inte ha något stort firande. Jag vill nog bara ut och äta middag med de närmaste antingen här hemma eller i Skåne. Jag får se, funderar vidare...

Dags att sova, godnatt


Kommentarer
Postat av: Ingela

Vi kommer nog att ha 3 veckors semester v 29-31 - om Jocke får igenom det. Sen sparar vi två veckor till september då vi åker all inclusive till TURKIET =)



Har inte lyckats så bra hittills i bantningen. Varje dag är en kamp o ibland stängs min hjärna o vilja ner... buhuhuhu, jag har bara mig själv att skylla men det är så svårt. Måste börja motionera för det motiverar mig att inte paja det genom att äta osunt.

2009-04-03 @ 08:51:28
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: annazeta

Hej pa er!

Sjalv ar jag less pa ALLA hogtider, da det ar sa mkt hysteri med familjen, stadning ,pynt osv. Men fira hor ju traditionen till sa man har inget val For mig som katolik ar det viktigaste att ga i kyrkan, allt annat ar mindre relevant.

P.s. Pasken firas for att Jesus dog for vara synder och manniskan blev pa sa satt fri fran arvsynden. Vi firar Jesus och att han offrade sig till manskligheten genom sit lidande. Och han besegrade ju doden genom att ateruppsta, sa dod ar han inte Som gudmor maste jag ju aven fraga om ni avser att skriva in Alicia pa nan religionsundervisning eller om Bibeln jag kopte till henne pa dopdagen har kommit till anvandning? D.S

2009-04-03 @ 18:02:02
Postat av: Kerstin

Ingela: Ok, jag har semester vecka 26, 29-30, 33-34.

Så det blir Turkiet i år, trevligt!

Jag vill inte åka på solsemester men gärna till storstäder med mycket aktiviteter för barn. Älskar storstäder!! :-)



annazeta: Högtider gillar jag och barnen älskar när det händer saker!

Jag vet varför påsken firas, jag kan historien om Jesus. Men det är ändå en dyster högtid, Jesus led mycket innan han korsfästes. Men visst han återuppstod så det blev ju bra till slut?!



Boken läser vi flitigt, Alicia gillar den och jag med. Religionsundervisning har jag inte funderat på, tyvärr är det väldigt lite som händer (undervisning alltså) i de svenska kyrkorna för barn. Men jag ska kolla upp om det det finns söndagsskola eller något.

2009-04-04 @ 17:45:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0