Hejhej på er!!

Måste börja med att berätta om veckans vägning igår.
-2,2 kg förra veckan!!! Helt otroligt vad kilona rasar av mig så fort jag börjar träna och äta mindre.
Så totalt -3,8 kg har jag gått ner. Första delmålet på 5 kg närmar sig.

Måste berätta om Henrys otroliga sovmaraton i förrigår. Han somnade 17.00 på söndagen och vaknade 06.30 på måndagmorgon!! Helt otroligt och han var hur pigg och glad som helst.
Han har blivit mycket tröttar nuförtiden. Det har väl med att han är ute mer nu när det är fint väder.

Men han har börjat kissa på sig mer och mer... 2-3 ggr per dag är inte ovanligt. Tur att han har så otroligt mycket byxor för här får man inte tvättid ofta. Det är en kamp att bara få in honom på toaletten många ggr. OM vi ska ut någonstans så måste han ju kissa innan men det vägrar han och bråkar och skriker.
Det roliga är att han inte kissar på sig på natten, han klarar nätterna utan problem!
Så vi har alltså ett barn som inte klarar nätterna och ett barn som inte klarar dagarna...

Annars händer det inte så mycket här. Barnen är mycket bråkiga (läs Henry). Gnäller, skriker och släger saker, antar att det beror på trötthet. Han muckar bråk med Alicia också... hela tiden...
Han var ganska lugn ett tag men trotsen verkar vara igång igen.

Jaja, det var allt för denna gången

Ha en fortsatt härlig vecka




Kommentarer
Postat av: Ingela

GRATTIS till din otroliga viktnedgång! Hos mig går vågen väl snarare i motsatt riktning. Är helt knäckt men mitt sug tar över mitt liv.



Hmm, ett bakslag med blöja/kissa är vanligt. Ni ska nog inte göra så stor deal av det utan ojoj, hann du inte på toaletten? Nästa gång får du försöka känna efter innan... typ. Annars kan det ju bli ett slags "vapen" som han använder som "trots". Det kan även bli så nu när det är så mycket utelek, så hinner de inte känna efter utan bara ops... det kom i byxan. Simon hann inte idag heller för att han stimma och han fyller ju fem snart. Men det är inte så vanligt (ett par gånger gjorde han det i overallen i vintras för han orkade inte gå in o ta av sig alla kläder...)



Hav förtröstan. Läs om böterna på min blogg.. suck... dagens pengaslöseri...

2009-04-21 @ 23:41:56
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Tackar! Jag har bestämt mig för att fortsätta skriva matscheman även när jag är på min målvikt. Det verkar vara lättare för mig att klara det då.

Tråkigt att det inte funkar för dig!! Jag önskar jag kunde ta bort ditt sug.



Ok, tack för peppning angående Hernrys kissproblem. Det blir nog bra till slut, vi får väl bara ha lite tålamod.



Läste om din böter, blää för sånt.

2009-04-25 @ 14:35:50
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0