Klockan tickar, borde sova nu

Tiden bara rinner iväg... Speciellt eftersom vi jobbar sena dagar denna veckan.
Mycket post, mest räkningar ska ut nu i veckan.

Började jobba igår igen, Henry var ok så han fick gå på dagis.

Vi har vunnit 3 biobiljetter till förhandspremiären av Coraline och spegelns hemlighet. Jätteglada att något positivt händer i våra liv! Så det blir väl jag, Alicia och Emma som går på den.

Håller på att söka all info om vår framtida Nigeriaresa, drömmer mig bort. OM allt går vägen så åker vi jul/nyår 2010/2011.
Biljetterna, alltså endast flygstol går på ca 45000kr (3 vuxna, 2 barn), fickpengar ca 25000kr, nytt nigerianskt pass till Felix 2500kr, pass till barnen 800kr, visum till mig och barnen 2000kr och vaccinering med malariaprofylax lär gå på 4-5000kr tror jag. Så drygt 80000kr kommer resan gå på, hjälp!! Spara, spara, spara och snåla!
Nu förstår ni varför vi inte åker på solsemester varje år, Nigeriaresan är lika dyr som ett par solresor :-)

Vi har inte varit där på snart 7 år och det känns i hjärtat. De frågar hela tiden när vi ska komma... När vi väl har varit där kan vi slappna av några år innan nästa Nigeriaresa haha

Igår var det premiär för Alicias utomhusträning och det gick bra. Kallt men de var snälla på bussen dit och Henry lekte på lekplatsen medan Alicia tränade. Sedan kom pappa F och då blev Alicia förbytt och började gnälla och gråta "jag vill inte spela mer"...
Det var jobbigt att komma hem 19 och börja med maten. Barnen var trötta, hungriga och gnälliga. Hann inte laga maten innan då jag slutade 16.00.

Nu har vi deklarerat och det känns positivt. Trodde att Felix hade kvar en periodiseringsfond på 53000 kr = i företagsspråk en "kvarskatt" att betala in. Men den betalades tydligen in förra året, alltså revisorn fixade det. Så vi är så glada!! Känns som ekonomin håller på att vända till det bättre, små steg på vägen.

Ha en fortsatt skön vecka, måste verkligen sova nu!!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Oh, ja du är uppe sent, precis som mig! Tänk på att för lite sömn inverkar negativt på utseende cch förbränning, men det har iofs inte fått mig att gå o lägga mig tidigare någonsin, hahaha, och se på mig nu ;)



Härligt att vinna biljetter o att framförallt upptäcka att kostnader som man trodde skulle komma, uteblir. Yippie! Men herregud så dyrt till Nigeria - är flygstolar så dyra?!!!!! Det är ju ingen charter med hotell som ingår, ujujuj, förstår...

2009-04-17 @ 08:05:07
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Jodå, det finns ingen charter all inclusive till Nigeria haha. När vi väl är där sover vi och äter hos familjen, ev. någon natt på ett sjabbigt hotell :-)

Kram

2009-04-19 @ 10:30:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0