Underbart väder är bra min själ

Hela jag blir överlycklig av varmt och vackert väder! Vi har varit ute i flera timmar idag och spelat fotboll, jagat Henry och lekt på olika lekplatser. Nu är vi hemma och ska slänga ihop något till middag.

Men något som gör mig förbannad är vår granne under som har klagat igen på att barnen hörs för mycket. Hennes son måste sova på dagen för han jobbar natt.
Vi jobbar heltid och barnen är hemma en timme på morgonen innan dagis och så kommer vi hem vid 16.00 kanske och de lägger sig vid 20.00. Så det är inte många timmar de kan störa på. Jag har plockat undan alla vagnar och liknande så de inte kan köra något över golven. Tycker även barnen inte bråkar så högljutt längre. Vad mer ska vi göra??
Jag tänker prata med husvärden när jag ser henne nästa gång om att grannen bara klagar. Hur tysta måste en 3 resp. 5-åring vara om dagarna?? De skriker varken på natten eller morgonen i allafall inte en längre stund.
Åh, jag är så arg på den kärringen!! Hon brukade vara sjyst men nu börjar vårt tålamod ta slut.

Annars går mitt nya liv bra, tränar och äter mycket frukt. Åt några av barnens godisar igår men inte många så det gör nog inget. Fjärde vägningen imorgon så det är spännande att se om det blivit minus denna vecka också.

Jaja, nu ska jag fortsätta med maten! Ha en skön måndag allihopa

Kommentarer
Postat av: Madde

Ja, det är härligt med vår. Nu har det varma, soliga vädret hittat hit till våra breddgrader också. Vad kul att det går bra för dig med viktminskningen, jätteduktigt! Jag bara äter gott och jäser. :) eller :( kanske. Har kalasat två helger i rad nu. Ska försöka ta nya tag!

2009-04-26 @ 20:28:13
Postat av: Ingela

Ja, stanna inne ;)



Nä, usch, fy vad mycket tråkigheter, men så är ju livet också... olyckor i hemmet (Karin) är ju vanligast o i detta fallet hade det ju gått att undvika om de halksäkrat sin trappa - vilket de inte gjort. Det var det första vi gjorde i vårt gamla hus.

2009-04-26 @ 20:47:49
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Anonym

Madde: Nu måste det bli nya tag. Matschema och ut med allt onyttigt från huset. Att äta när man är bortbjuden är väl ok men inte för mycket då.



Ingela: Jo, det är konstigt att de inte halksäkrat sina trappor, de som har så många.

2009-04-27 @ 18:44:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0