Det är f-n inte lätt att vara förälder...

Kan börja med att säga att Felix hittat Alicias plånbok med pengarna och spenderat dem på McDonalds m.m. Så hon får nya pengar av mig imorgon då vi tänker åka till BR och köpa present(er).
Felix påstår även att hennes regnkläder hänger vid hennes plats på skolan, eller de gjorde det för 2-3 dagar sedan. Får väl hoppas det! Att de hänger kvar alltså.

Med tanke på rubriken så åkte jag och barnen till Ica Maxi för att handla. Barnen fick vara i barnstugan så jag kunde handla i lugn och ro men sedan började det...
Henry ville inte alls gå ut därifrån, det slutade med att jag fick bära honom skrikandes ut till bilen (utan skor). Han vägrade sätta sig i sin bilstol, öppnade dörren hela tiden, lyssnade inte och han är som en gummikille. Jag försökte på alla sätt och vis sätta fast honom i bilstolen.
Jag blev argare och argare, till slut slängde jag in honom i baksätet och körde hem. Han satt alltså utan bilstol samt bälte vägen hem från affären. Jag var så arg!!!
Aldrig mer att han får följa med till affären...

Nu sover bägge barnen och jag njuter av kall läsk och lite crunchy ostbågar =)
Ska strax slappa och titta lite på tv.

Ha en skön helg, shit vad härligt att slippa gå upp 6.15 imorgon =)

Kommentarer
Postat av: Ingela

Såg att ni hittat pengarna - felix tjuven ;)



Henry... ggrrrr... j-vla ungar, ja, vet precis och man är helt genomsvettig. Vi kör med hot. hot hot och åter hot: om du inte slutar meddetsamma så blir det ingen glass efter maten (om man ger det), det blir ingen tv för dig om du inte uppför dig, vi köper inget lördagsgodis till dig om du fortsätter skrika osv osv osv Det funkar oftast men det gäller ju att verkställa hoten med. Om de slutar med det vi vill att de ska sluta med, så blir det inga "repressalier". Om de inte slutar, så fullföljs straffet. Straffet kan ibland upphävas om de gör någon god handling för att kompensera att de var stygga/busiga. Hoppas detta kan hjälpa men du gör kanske redan så...

2009-08-29 @ 21:52:03
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Ingela: Ja, om nu Henry brydde sig om hoten... han bryr sig inte vad jag än säger. Mitt straff är att han inte får följa med till affärer m.m. förrän han kan bete sig som en snäll kille.

2009-08-30 @ 18:48:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0