Ensamma igen =(

Vi har haft en underbar men kort tid tillsammans med Anna, Gabriel och Lykke.
Igår tog vi det mest lugnt, pratade och åt en massa, var ute och gick en sväng.

Idag tog vi en tur till Skansen. Det var det gamla vanliga (läs årliga Skånes djurpark turen, ni skåningar hehe)
med nordens alla djur, backigt och varmt.
Felix klagade på värmen och att betala för att titta på djur han redan sett eller kan se gratis... Det var rätt dyrt, parkereingen gick loss på 120 kr och inträdet för oss 270 kr. Men vi hade trevligt och en liten picknick gjorde vi också.

Nu har de åkt vidare på nya äventyr och Alicia grät hejdlöst över detta faktum att de skulle lämna oss.
Hon sade: Jag vill att vi flyttar till Malmö så vi slipper åka tåg hela tiden för att träffa kusiner m.m.
Har kollat lite på biljetter till Malmö men det är ju så dyrt...
www.veolia.se säljer de tågbiljetter till fast pris 299 kr enkel för vuxna. Det är en ny tåglinje fr o m 1/7 som konkurrerar med www.sj.se Det enda negativa är att tågresan tar 6 timmar...

Bokar man med www.sj.se 3 månader innan så kan man få en enkel resa för 195 kr för vuxen. Så det kommer vi nog göra till julen. 400 kr tur och retur med hela familjen men då måste vi boka i slutet av september redan. Men det är ju värt det!

Tips för er som är sugna på att hälsa på hos oss =)
Det har varit dåligt med besök denna sommar tycker vi!

Nu ska jag titta på tv och vila lite, är helt slut efter idag...

Ha en bra vecka alla ni arbetare, ska tänka på er när jag vaknar imorgon hehe

Kommentarer
Postat av: Ingela

Ni vet att jag velat komma varje vecka, men det är två saker som bromsar - inte tillräckligt med semesterdagar och en tjurig gubbe ;)

2009-08-09 @ 22:52:10
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Ja, jag vet att du vill komma =)

Kramis

2009-08-10 @ 18:07:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0