Lite bättre idag faktiskt

Jag shoppade loss på Apoteket igår, en massa krämer, piller och annat =)

Nu har jag smörjt m.m. flera gånger per dag. Nu är munsåret lite bättre och jag fortsättar smörja. Urinvägsinfektionen verkar ha lagt sig men jag har 4 pencillintabletter kvar som jag ska ta. Jag försöker äta mer frukt nu, flera om dagen för jag misstänker vitaminbrist för mitt tom i bollen syndrom.

Men imorse när jag vaknade hade jag ont i halsen så jag har knaprat Strepsils under dagen vilket är en fantastisk tablett mot halsont. Åh, 2 jobbedagar kvar sedan blir det vila för kropp och huvud.

Man känner verkligen av skillnaden på dagis och fritids. Det är så många barn i alla åldrar, Alicia känns så liten och oskyldig. Men det verkar gå bra och hon trivs.

Idag slutade vi också oförskämt tidigt... Och jag har redan ätit 3 ggr idag, det är det negativa med att sluta tidigt för jag äter innan jobbet, innan postrundan och efter jobbet. Det blir liksom mat hela tiden...
Sedan så har mitt kakmonster väckts upp, hatar detta monster!! Samtidigt älskar jag ju dessa kakor, en hatkärlek är det. Måste träna ikväll, får inte förlora träningen.
Kakorna måste ut ur mitt liv, varför är det så svårt??

Nu ska vi strax hämta huliganen, ha en fortsatt skön onsdag

Kommentarer
Postat av: Madde

Hej! Har inte varit inne på din blogg på ett tag, men nu har jag läst allt om urivägsinfektion, kalas, kryssning och den kommande semestern. :) Vila ordentligt medan du är ledig. Hoppas du mår bättre snart. Kram

2009-08-06 @ 08:03:50
Postat av: Ingela

Att du är fysiskt påverkad i kroppen är inte konstigt, du har ju haft en infektion i kroppen - det tar en massa kraft av kroppen att bekämpa. Allt det goda i kroppen har koncentrerats dit för att kriga mot bakterierna/virus. Och så har du fysiskt anstängt dig ovanpå det, så det är inte konstigt att du blir tom i bollen. Du måste ta igen dig

! Och oroa dig inte över att äta många gånger om dagen, men kolla totalt antal kalorier någon dag. Kanske kan du byta ut mackor mot måltidsersättning a la naturdiet o dylikt (t ex innan postrundan) och komplettera med en banan? Kakmonstret är hemskt, känner nonom så väl, men just nu har jag tre mycket bra dagar bakom mig. Minus 1,9 kg - Turkiet hägrar!

2009-08-06 @ 09:29:46
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Madde: Tack =) Kram



Ingela: Jo, det är ju sant! Infektionen är nog en stor bov i dramat.

Jo, jag kan byta ut mackorna mot yoghurt eller något. Och kanske inte äta när jag kommer hem, speciellt kakorna...

Duktig du är! Kämpa på nu! Jag suger åt mig dina tips! Kram

2009-08-06 @ 15:48:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0