Lite om allt möjligt

Kan börja med att säga att vi var på Gröna Lund igår. Alicia vann ju entre plus åkband när vi åkte kryssning sist. Emma fick åkbandet så köpte vi åkhäfte åt barnen. Barnen var mindre rädda i år för karusellerna men Alicia var rätt ängslig och åkte bara väldigt lugna.
Henry däremot vågade åka lilla Berg och Dalbanan och tekopparna med oss.
Det var en lyckad dag tyckte jag. Barnen var snälla och bråkade inte haha.

Men shit vad det är dyrt. Vi brände minst 1000 kr och då köpte vi bara 2 entreer, ett åkhäfte, mat och parkering (35 kr/timme). Tänk om vi skulle betalat entre och åkband åt oss alla 5... Det skulle lätt gå på 2000 kr.
Jag förstår att inte alla barnfamiljer har råd till att åka på sådant...

Till ett annat ämne. Jag är förkyld bläää, känns ok men lite yr i bollen är jag. Har tagit det lugnt idag, har precis bakat kanelbullar till imorgon, Alicia kalas. Tyvärr kan jag varken känna doften eller smaken av dem =(

Henry brände sig lite på fingret på en av plåtarna. Det gjorde ont såklart och efter en stund så sade han
"mamma, bygg en ny arm åt mig"
Haha, barn är för härliga =)

Ska strax ut och handla lite lördagsgodis åt oss. Sedan ska godispåsar göras, presenter packas in m.m.

Stora kalasdagen imorgon, då vår duktiga tjej fyller hela 6 år. Imorse sade hon "Mamma, jag kan inte fatta att jag fyller år imorgon, det känns som jag drömmer" hihi

Ha en fortsatt härlig helg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0