Torsdagen snart slut

Och det har väl inte hänt så mycket idag förutom jobb och tvätt.

En jobbig sak är att vi inte hittar Alicias nya plånbok med 300 kr i... Får väl vända upp och ner på allt imorgon. Hon skulle ju köpa något på BR för de pengarna.
Hon säger att hon inte tagit med den till skolan så de borde vara här hemma.

Sedan så vet inte skolan vart hennes hela nya regnställ är... Namnad och allt, använd en gång. Det är så att man blir förbannad, dels på skolan som inte fixat ordentliga hyllor åt 6-åringarna och dels på om någon snott regnstället.
Det är inte jag som lämnat och hämtat i veckan och enligt Alicia så säger fröken att de inte vet vart regnstället är. Hoppas de hittar det för jag kommer inte köpa något nytt, då får hon vara utan.

Sedan så har jag efter mycket läsande och frågande kommit fram till att mina sår i mungipan som vägrar läka heter "munvinkelgrader" typ. Det blir så om man ha järnbrist eller B12 brist. Det förklarar även varför jag haft yrselattacker de senaste veckorna.
Så nu har jag börjat äta vitaminer igen och ätit fisk både igår och idag.

Det ser redan mycket bättre ut för jag smörjer nu med svampkräm efter tips jag fått på nätet. Det blir tydligen lätt svamp i dessa sår.

Nu ska jag slappna av lite innan nannedags

Kommentarer
Postat av: Ingela

Tack o lov för internet - all kunskap man kan leta reda på bara några fingertryck borta!



Hoppas ni hittar pengar o regnställ!

2009-08-28 @ 13:01:38
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ingela: Internet är fantastiskt!

Pengarna hittade men är osäker på regnstället.

2009-08-28 @ 22:29:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0