Godkväll Sverige

Borde lagt mig för ett tag sedan men var bara tvungen att surfa runt lite först :-)

Slutade vid 13.30 idag, fett nice hehe. Gick hem och tog det lugnt innan jag hämtade barnen vid 14.30, sedan var vi ute och lekte på lekplatsen en timme.

Sträckläste min Familjelivstidning som man får om man är plusmedlem på www.familjeliv.se . Den är så bra att jag kan inte lägga ifrån mig den, många bra och intressanta artiklar för oss föräldrar.

Gjorde månadsbokslut för hushållsekonomin för januari och har undrat vart alla överskottspengar tagit vägen? Räknade ihop alla "mat och hushållskvitton" och fick det till 5500 kr! Shit vad mycket, vad vi äter och speciellt dricker. Vårt läsk och ciderdrickande är lätt 5-600 i månaden. Tänk vad vi hade kunnat spara om vi bara drack vatten!
Men jag måste ha min läsk! Har ni koll på er ekonomi? Alltså hur mycket ni spenderar på mat m.m.?

Har inte tittat på tv alls idag, otroligt va? Skönt med fredag imorgon och kunna mysa och slappa med familjen.

Kommentarer
Postat av: Madde

Jag har ingen koll på ekonomin men tror nog att vi lägger minst lika mycket pengar på mat som ni, kanske mer ... Maten är dyr i Finland.

2009-02-06 @ 08:50:03
Postat av: Jenny

Vi har ett matkonto där vi sätter in 5000 kr varje månad. Sen när vi köper mat eller annat till hushållet (rengöringsgrejer, tvättmedel, blöjor mm.) så för vi över pengar till den som handlat. Pengarna räcker aldrig, och mannen min är på mig för det (jag handlar mest)! Tyvärr så kostar det att försörja fyra personer, och lite gott måste man ju få unna sig! :)

2009-02-06 @ 10:43:45
Postat av: Tessan

Jag är ju som jag är. Har noll koll på min ekonomi. Den enda jag vet är att jag har väldigt mkt pengar kvar den här månaden?!?! Jag vet inte riktigt varför. Därför fixar vi i lägenheten och jag unnade mig ett ganska dyrt frisörbesök..

2009-02-06 @ 14:46:52
Postat av: Kerstin

Madde: Ok, maten har blivit dyrare här i Sverige med.



Jenny: Javisst kostar det! Maten blir bara dyrare och dyrare...



Tessan: Skönt att ha pengar att slösa, njut men håll även i pengarna. Vem vet vad som händer i framtiden?

2009-02-06 @ 16:59:52
Postat av: paula

vad e det man säger?

varför e det aldrig tillräkligt med månad kvar när pengarna e slut??? hahaha..

2009-02-12 @ 02:23:08
Postat av: Kerstin

Nej varför är det så mycket månad kvar i slutet av pengarna :-)

2009-02-12 @ 22:45:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0