Halt idag

Så halt att jag ramlade med postcykeln på rundan. Jag körde på en grusväg som var helt istäckt så det var bara att glida med och ramla så mjukt som jag kunde. Har lite blåmärken och ömt är det på ena armen och benet...

Imorgon ska jag ut på moppen igen och är lite rädd för att ramla med den. Får försöka köra försiktigt.

Annars har det varit lugnt idag, slutade strax efter 14.00, hämtade barnen och Alicia var på sitt bästa humör... Skrek, grät och gnällde om att gå och handla ett smyckeskrin i centrum och ville inte alls lyssna på mig. Jag sade vi har inga pengar och Henry går det inte att gå med i centrum just nu.
Till slut när hon lugnat ner sig så frågade jag henne om hon förstått varför det inte gick och det hade hon.

Imorgon ska Alicia på ännu en flödesmätning av urinblåsan. Ibland vill de göra flera stycken för att få ett bra resultat. Hon kissar fortfarande i sängen 1-2 ggr natt, första gången efter bara typ 2 timmar... Hon får ingen läsk mer och mycket sparsamt med dricka på kvällen, kissar ordentligt innan läggdags. Jaja, vi får hoppas vi snart får rätt hjälp.
Henry däremot klarar av nätterna.

Ikväll ska jag titta på Top Model på Tv3 klockan 20.00 och sedan står det mellan en dokumentär på Kanal 5 om kvinnor som lever med män som är tranvestiter eller House på Tv 4. Vi får se vad jag kännde för då.

ha en trevlig kväll! Kämpa på därute, ni vet vem ni är!!!


Kommentarer
Postat av: Tessan

Du måste välja den med transvistiter!

2009-02-10 @ 19:07:40
Postat av: Ingela

Hoppas det gick bättre idag i halkvädret och att Alicia får den hjälp hon behöver! Kram

2009-02-11 @ 21:40:41
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Anna Zeta

Nu har det kommit en ny mobiltjänsst SMS safe 30 (eller de antal minuter du vill) till 72 550 och din mobil positioneras efter var 5:e minut och efter X antal minuter får du ett SMS med frågan om resan hem har gått bra. Svarar du inte så ringer larmcentralen upp dig och frågar om allt är som det ska. Har det då mot förmodan hänt något så är hjälpen snabbt på plats.Ett tips till er flickor som bor i den farliga huvudstaden...kramisar



2009-02-11 @ 22:48:21
Postat av: paula

ah din stackare, ramlar och slår dig hela tiden. jag beudrar dig att du vill jobba med sånt eller jobbar med sånt

2009-02-12 @ 02:28:47
Postat av: Madde

Kämpa på i halkan och med Alicia! Det finns inget dåligt som inte för något gott med sig.

2009-02-12 @ 14:22:56
Postat av: Madde

... Kanske heter det "Det finns inget ont som inte för något gott med sig."

2009-02-12 @ 14:24:52
Postat av: Kerstin

Tessan: Det var den jag kollade på :-)



Ingela: Jo, det gick bra igår och idag. Kram tillbaka



Anna Zeta: Bra tips! Vi är mest hemmesittare men för våra ungdomar är det bra.



Paula: Tack, vad roligt att du beundrar oss :-)



Madde: Tack :-)

2009-02-12 @ 22:42:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0