Idag är det 7 år sedan...

... som jag skakande och nervöst körde upp hos vägverket och klarade det. Jag har nu haft mitt körkort i hela 7 år!! Det tog typ 10månader och kostade dryga 15-17000 kr som jag själv betalade varje krona av. Det är en av de bästa investeringarna jag gjort i mitt liv.
Jag älskar att köra bil och speciellt vår fina Audi. Den börjar komma upp i ålder tyvärr och om något år så blir det nog att vi säljer den och köper en ny. Gärna Audi eller Volkswagen.

Nu håller jag på att laga Crispies och pommes som vi ska ha till middag, gott!

Ikväll ska jag se Lyxfällan på Tv3 klockan 21.00, mycket intressant och lärorikt program. Har lärt mig massor och verkligen styrt upp vår egen ekonomi med hjälp av deras tips!

Ikväll blir det till att betala räkningar också, mindre roligt. Men jag fick en bra lön denna månad så vi kan troligen även spara undan pengar till sämre tider :-)

Ha en skön torsdagkväll


Kommentarer
Postat av: paula

ja lyxfällan e skitbra tycker jag, jag fattar inte hur folk kan hamna i en sån fälla,vissa e ju back mer än 20- 30 tusen kronor i månaden, för mig är det oförstårligt...helt ofattbart i mina ögon, att de inte har "sett" deras ekonomi innan, de flesta vågar nog inte titta på sina kontoudrag och har noll koll på utgifter och vad de gör av med varje månad vågar väl inte "ta tjuren vid hornen" utan de "blundar" " det man inte ser finns inte"



skakar på huvudet och säger suck...

2009-02-27 @ 02:06:48
Postat av: Kerstin

Tyvärr är det lätt att hamna i ekonomisk knipa, speciellt i detta kapitalistiska samhälle vi lever i. Alla vill ha den nyaste tv:n, datorn, mobilen och göra dyra semesterresor. Kreditkorten flödar och är lätt att få i detta land, för lätt tycker jag.

2009-02-27 @ 22:19:39
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0