Äntligen fredag!!

Så skönt med fredag och veta att man kan sova ut i två dagar och bara göra vad vi vill :-)

Det var ganska lugnt på jobb, slutade i bra tid och Felix var hemma så maten var klar och barnen hämtade, skönt!

Nu har jag gjort dippa och köpt chips så det blir film och sådant ikväll.

Nu kan jag se igen för jag gick tillbaka till linsaffären, de kollade mina ögon igen och jag fick starkare. Nu har jag -3,5 på vänster och -3,0 på höger. Hon sade att det beror på det nya materialet (silikon)som kan göra att man behöver starkare styrkor än vanligt. Men dessa linser ska lättare släppa in luft i ögat och man kan även sova med dem men det kommer inte jag göra.

Ha en skön fredag nu! Tipsa gärna om någon bra film

Kommentarer
Postat av: Ingela

Va??? Det låter mycket konstigt att ett annat material skulle göra att man behöver högre styrkor, tycker jag som haft linser i snart 23 år (f-n vad gammal jag är). Hon kanske inte ville erkänna att den första undersökningen inte höll måttet?



Det första jag gjorde på min 16 årsdag var att gå in och beställa linser för jag fick inte ha linser förrän "man växt färdigt". Det var den lyckligaste dagen i mitt 16åriga liv =0)

2009-01-16 @ 22:39:05
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Nej, det är sant för två optiker sade samma sak. Jag har haft linser i 14år och det var helt underbart första dagen med linser. Vägrade använda mina fula glasögon i 2 år så jag gick runt och såg suddigt istället de två åren innan linserna. :-)

2009-01-17 @ 23:26:03
Postat av: Anonym

jag har -11.25 och -10.5. jag är en sån retard

2009-01-18 @ 23:29:08
Postat av: Kerstin

Mongo

2009-01-20 @ 19:06:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0