Hostar, hostar och hostar

Jag har världens jobbigaste ret och slemhosta just nu. Känns som jag hostar sönder både hals och lungor. Får väl skaffa någon bra hostmedicin, någon som har något tips om den som hjälper?

Henry hostar mycket mindre nu och det hade varit bra på dagis. Han geggar lite i ögonen men inte mycket och han är inte alls röd. Så vi sköljer och sådär.

Gick förbi linsstället och klagade men de hade inte mina styrkor inne så jag får vänta på att beställningen kommer nästa vecka... Om inte de nya linserna är bra så byter jag tillbaka till de gamla. Hon sade att det är ett annat linsmaterial jag fått nu och det kan påverka synen men inte såhär mycket väl? Jag ser verkligen suddigt speciellt på vänstra ögat... Kanske har jag satt i fel lins i fel öga? Jag måste kolla det imorgon, jag har olika styrkor på mina ögon.

Är verkligen trött i kroppen och det känns som jag möjligen kan bli sjuk. Hatar att vara sjuk! Jag får vila ordentligt i helgen, hela familjen får vila upp sig. Det har varit en tuff vecka med sena dagar så även imorgon. Men jag slipper hämta sent imorgon för Felix är ledig för att gå till läkaren med sin fot. Tänk att han fortfarande har ont, han skadades i juni... Ev. måste han opereras, vi vet inte ännu och läkaren ville vänta till åtminstone ett år.

Nu ska jag titta på tv, see ya

Kommentarer
Postat av: Ingells

Hostmedicin finns det tyvärr ingen som är bevisat effektiv mot hosta - detta säger de t o m på apoteket. Ventolin vidgar halsrören vilket kan lindra, det använder vi till barnen. Annars har du en ursäkt till att äta glass o sånt som lindrar =)



Linser... Ja, du kan ha satt fel lins på ögat. Har gjort det själv o gick länge (typ 2 veckor) och sa att jag fått mycket sämre syn, hahaha, snacka om pinsamt när det var optikern som upptäckte det =)



Mm, blir till att vila dig ordentligt i helgen, verkar det som. Krya på dig!

2009-01-16 @ 07:28:54
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Ingela: Det finns någon hostmedicin som brukar hjälpa mig som Felix fick på recept förra året. Men jag kommer inte ihåg namnet på den... Men då måste jag gå till läkare.

Barnen får Bisolvon när de har hosta men Henry får ventolin eller Bricanyl när han har sin förkylningsastma. Det brukar funka bra.

Jag köpte brustabletter Bisolvon som jag ska ta och hoppas de hjälper annars blir det kanske en tur till farbror doktorn.

2009-01-16 @ 20:51:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0