Onsdagen svischar förbi

Jo, Henry kunde gå till dagis och var där hela långa dagen. Han är dock inte tipptopp utan hostar en del och verkar vara på väg att bli sjuk. Ögonen är bättre och det är skönt. Vi får se hur det blir inatt och imorgonbitti ifall jag kan jobba. Hoppas det, inte för att jag gillar att jobba så långa dagar men för pengarnas skull.

Gick på min linskontroll och uppgraderade mig till bättre linser som känns bra. Men när jag väl är hemma så märker jag att jag bl.a. ser texten på tv:n suddigt. Tror hon gett mig fel styrka, har på mig ett par provexemplar nu. Så irriterande, nu måste jag gå dit imorgon igen och det finns liksom ingen tid till det åhhh. Får väl gå på lunchen antar jag.

Gick även på informationsmöte på Alicias blivande skola, förskoleklass och fritids och det verkade vara skön och erfaren personal och stora, fina lokaler. Jag tror Alicia kommer trivas bra och skolan tar ca 5 minuter att gå till så det är perfekt. Flera av dagiskompisarna ska också börja där :-)
Riina passade barnen en stund tills Felix kom hem så det var sjyst.

Torsdag och fredag är vi schemlagda 7-17.30 och det känns inte roligt alls. Hoppas att vi är klara innan 17 så barnen inte får en alltför lång dag på dagis som de haft i många dagar nu. Det tär ju på dem också och så blir de ju sjuka såklart efterhand.

Nu säger jag godnatt och på återseende

Kommentarer
Postat av: Ingela

Shit, ja, vad hon är stor, ska börja i förskolan och allt, gulp! Så mycket av era barns uppväxt man missar när ni bor så långt borta =´(



så off ;)

2009-01-14 @ 22:23:08
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Jo, jag känner likadant. Dina barn och de andra kusinerna är så stora nu. Tiden bara springer iväg.

Kram

2009-01-15 @ 21:41:46
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0