Nyklippt

                                                                  

Glömde berätta att jag klippte mig igår, ganska kort. Vid axlarna, lite kortare. Känns så fräscht, mjukt och tjockt håret men det är lite tantvarning. Jag är för feg för att göra en riktigt fin frisyr. Tänk om jag inte passar i lugg, uppklippt, ännu kortare m.m. Jag kör på säkert kort, lika runt om... Jag har ändå mest uppsatt, hatar att ha nedsläppt för håret kommer bara fram i ansiktet när man äter, tar hand om barnen m.m.
Nästa vecka blir det till att färga håret mörkt med ljusa slingor innan Malmöresan. Så jag är lite fin när jag kommer ner hehe

Har inte pratat om mitt nya nyttiga liv på ett tag. Jag väger mig då och då, det har blivit en hel del onyttigt men inga kakor. Jag tränar 3 ggr per vecka vilket verkar hålla förbränningen igång. Visst jag väger inte under 60 just nu men ganska nära, 60.3 kg sist jag vägde mig. Nästa vecka kör jag ett hårt pass med mat och träning inför Malmöresan så jag är under 60 kg när jag kommer ner. Men jag är ändå nöjd, köper inga kakor, tränar 3 ggr per vecka, försöker ha lite koll på vad jag äter m.m. Jag är inte pinnsmal utan lagom, helt ok :-)

Idag var Alicia hos kissdoktorn igen men det är ju inga förbättringar alls på den fronten tyvärr. Blöjan är full av kiss varje morgon. Nu ska hon blir kallad till "kissskola" där hon ska lära sig hur man kissar på dagen, hur hon ska hantera det på natten m.m. Vi får se hur det blir, någondag blir hon blöjfri, sålänge använder vi blöja för hennes och vår skull.
Henry är ju blöjfri sedan ett tag tillbaka både dag och natt men det händer olyckor då och då, oftare ibland och sällan ibland. Men men så är livet.

Kollade på Benjamin Button filmen igår men shit vad den var lång... Somnade efter halva filmen som vanligt. Får se andra delen idag helt enkelt. Plus andra delen av Australia som jag också somnade till. Jag somnar alltid till filmer fast jag försöker mitt bästa för att hålla mig vaken, jobbigt...

Ha en fortsatt trevlig torsdag, det var en hot dag idag...

Kommentarer
Postat av: Ingells

Tricket är att inte lägga sig ner JU! ;)



Fin i håret och allt inför Malmö =)



Tråkigt med kisseriet, jobbigt för er och Ali är ju så gammal nu så hon själv måste tycka att det känns dumt.

2009-07-02 @ 22:59:23
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Jag somnar även sittandes :-) Har nämligen försökt det med haha



Klart man vill vara lite extrafin när vi kommer ner, vi träffas ju så sällan så då får ni se den bra sidan av mig hehe



Jo, hon vill ju verkligen sluta men hon säger att hon inte kan hjälpa det. Men men syrran var ju 12 år när hon blev blöjfri och de sade att det var genetiskt. Antar att hon ärvt lite av syrrans gener... Någondag blir hon blöjfri, så det är bara att kämpa vidare

2009-07-03 @ 19:03:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0