Gårdagen kom och gick

Hade inte ork eller tid för datorn igår.

Efter att ha varit ute med moppen i dryga 3 timmar i ösregn så var jag rätt slut redan då.



Men det var bara att gå hem och packa ner fotbolsskläder, korv, korvbröd, filtar och dricka. Trodde inte Alicias fotbollsavslutning skulle bli av med tanke på regnet men det blev riktigt mycket föräldrar och barn där.

Vi föräldrar fick köra lite match mot barnen och sedan blev det korvgrillning. Det var roligt en stund tills Alicia vägrade vara med mer och sade åter igen att hon inte vill vara med längre. Hon vill inte spela fotboll mer säger hon nu bestämt. Men korv grillade vi och åt i regnet. Barnen frös sedan så pappa F kom och hämtade oss.
Nu är det paus över sommaren så får vi se hur hon känner det i höst.



Jag ska i alla fall anmäla och betala hennes danskurs nu i helgen. Det börjar i höst men jag vill vara säker på att hon ska få en plats, först till kvarn gäller. Det kostar bara 550 kr för 10 ggr, inklusive dansuppvisning för föräldrarna.
Det är billigt om man jämför med alla andra danskurser som finns här i stan.

Simning ska jag också skriva upp henne på i höst. Barnen måste vara fyllda 6 år i den simskolan som jag tänkt att hon ska gå i. Så aktiviteter lär hon ända ha om hon inte vill spela fotboll längre.

Kommentarer
Postat av: paula

men kan hon inte prova på typ 1 , 2 ggr innan du betalar för simning och dans? om hon nu inte vill efter 1 gång? ja du vet vad jag menar..

i alla fall ta med henne dit fast hon säger nä, om hon nu vill... och du kan få med henne hehe. :-*

2009-06-03 @ 21:01:57
Postat av: Madde

Jättebra att A får prova på olika saker.

2009-06-03 @ 21:41:39
Postat av: Kerstin

Paula: Jo, men tror inte det går. Jag tror hon kommer gilla dansen och simma måste hon lära sig :-)



Madde: Jo, hon får prova allt hon vill. Tycker det är viktigt att ha någon fritidsaktivitet speciellt i detta samhälle vi lever i.

2009-06-04 @ 17:04:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0