Jag, kakmonstret, syndade igår och känner nu ångest

                                                              

Jag hade ju lovat mig själv på heder och samvete att "aldrig mer" köpa kakor för eget bruk. Men när jag jag började tända av på söndagen efter lördagens sockerruscher så slog det slint i huvudet. Mina ben styrde mot affären och jag försökte stå emot men köpte en påse med mjuka småkakor.
De pressade jag i mig under kvällen. Jag mådde självklart fysiskt dåligt igårkväll. Nu har jag ångest för jag undrar varför jag inte klarar det?

Varför skriker min kropp mera socker så fort den får smaka en bit socker? Varför kan inte min kropp bara vara nöjd med lite? Varför måste den ha mycket och helst hela dagen?
Jag vet inte vad jag ska göra?! Orkar inte vara jojobantare längre, vill bara leva normalt när det gäller mat!! Vill inte gå upp allt jag gått ner, vill inte vara rädd för mat, tänka på mat konstant m.m.
Kanske jag bör äta ett paket kakor i veckan som belöning för att jag varit duktig under veckan? Eller kanske det bara sätter igång hela karusellen igen?


                                                                           

Trors mina synder i helgen så ställde jag mig motvilligt på vågen imorse och den visade otroligt 59,1 kg, vilket betyder att jag gick ner 4hg förra veckan. Fråga mig inte hur?! För jag har ätit ganska mycket skit.
Det sporrar mig naturligtvis till att leva mer sunt. Men jag har ändå ätit en chokladglass idag...
Måste klara att leva normalt, måste för mina barns skull men även för min egen.




                                                                           

Måste bara påminna er om att det är final i Project Runway ikväll 22.00 på Tv3, missa inte det!!

ha en skön måndagkväll nu

Kommentarer
Postat av: Madde

Jag känner också så där att jag inte kan sluta äta något sött då jag har börjat. Åt (söt) joghurt i går för första gången på flera veckor och så fortsatte det i dag + mycket annat sött som jag har ätit i helgen, bl a glass. Tänk om man kunde äta normalt och unna sig lite sött en dag i veckan, men det verkar inte gå. Men tänk på hur duktig du har varit hittills! Tänk på alla de gånger du har orkat stå emot något sött. Det är säkert oftare än du inte har gjort det. Tror att många har samma problem som oss. Det är inte många som klarar av att vara som Anna Skipper. ;)

2009-06-08 @ 20:57:11
Postat av: jocke

Ni tror väl inte Anna Skipper lever som hon lär? Det hade varit kul att följa hennes EGEN vardag i två veckor, tror nog inte att hon tar de där "goa" proteindrinkarna på morgonen, för ni ser väl aldrig henne dricka alger m m...



Det kunde varit jag som skrivit inlägget. Kan allt om begäret. Det är tyvärr bara att inse att så funkar vi. Min kollega fattar det inte alls "det är ju bara att nöja sig med en kaka".. suck, yeah right... Socker in, hjärnan ut, kroppen styr själv handen till munnen som ivrigt tuggar i sig ... tills man kommer ner på jorden och får ångest och illamående, varför gjorde jag det? "imorgon ska jag inte äta något "gott"? Känns det igen... ? =(

2009-06-09 @ 00:04:15
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Ingela

Obs det var inte jocke som kommenterade utan jag men det förstod du nog, hoppas jag.

2009-06-09 @ 16:48:17
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Madde och Ingela:

Precis, andra förstår inte. De säger "du är smal" m.m. men de ser inte den dagliga kampen för att hålla mig smal.

2009-06-09 @ 19:21:19
Postat av: paulap

du ska vara lycklig hur du ser ut du e snygg. tänk inte på vikten och din kropp hela tiden, det finns viktigare saker. ett pkt kaker i veckan? och ? det är fan inget...ät i stället 2-3 kakor om dagen och må bra än trycka i dig 15 på en kväll och må bull. ät normalt som alla andra. det finns inget människa som inte äter gott. du ska vara glad att du ha det jobb du har annars hade du varit MINST 10 kg till. du e skitsnygg. släpp taget, ät lite gott då och då du dör inte. må bra istället än av gå och må dåligt över vad du har tryckt i dig. när du börjar äta normalt kommer du gå upp alla kilona igen. så om du ska hålla dina 59 kg resten av ditt liv så kan du glömma osså glömma gott för resten av ditt liv. och det vill du väl inte?

och om anna skipper: alla verkar ha missuppfattat henne angående hennes program. hon säger inte att man ska äta de hon säger för resten av sitt liv. utan hon menar att de saker som säger de ska äta dessa 8 veckor det är för att avgifta kroppen och sedan försöka äta normalt. inte äta så sjukt mycket skit som de på tv gör. utan lite då och då. ett normalt "ätande" vill hon hjälpa dem med. de hon besöker är ju sjuka både i mage, har huvudvärk, alltid trötta och mår dåligt på olika sätt.man kan äta med måtta det har jag lärt mig. men nu är det tvärtom för mig. jag kan inte äta nåt, det vänder sig i magen bara jag tänker på eller ser mat. jag får tvinga mig själv att äta. och det är heller inte bra. och varje gång jag äter vad det än är fast det bara är en macka så blir jag mycket sjuk i magen och det medför att jag inte heller vågar äta.

2009-06-11 @ 11:55:05
Postat av: Kerstin

paulap: Du har rätt! Innerst ínne vet jag att jag är smal, snygg vet jag inte haha.

Men rädslan över att gå upp igen är där hela tiden. Äta normalt finns det inget som heter för mig. Jag vet inte hur man gör längre.

Jag vill kunna unna mig 1-2 ggr i veckan godis, popcorn m.m. men absolut inte varje dag. Jag vill fortsätta träna 3 ggr i veckan, äta på fasta måltider, äta mycket frukt.

Det är inte lätt och jag vet att många kvinnor känner samma som mig, tjocka som smala.

Jag gör inte detta för någon annan än mig själv. Jag tycker inte om att vara överviktig men jag skiter i om andra är det.

2009-06-11 @ 15:45:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0