Långsamt så börjar det ge med sig

Men inatt var min mage uppsvälld till det yttersta, som en ballong. Den lät och hade sig, kunde knappt sova för jag hade riktigt ont nästan som kramp.

Felix gick till Apoteket imorse och köpte några piller som har gjort att magen lugnat ner sig rejält men jag har fortfarande sura uppstötningar då och då. Nu är han och köper Proviva åt mig så min mage förhoppningsvis kan komma i balans igen. Detta har verkligen varit en pärs för min kropp och jag är svag fortfarande. Men jag hoppas och tror att jag ska kunna festa och ha kul med jobbarkompisarna imorgon.

Idag blir Henry 3,5 år :-) Det är nog bara jag som håller reda på sådant. Han är min stora kille som är en riktig papegoja och komiker men även en smitare och bråkstake. Mycket på gång för honom i denna ålder, han är kärleksfull men på en sekund kan han förvandlas till ett litet monster men (ta i trä) han börjar sakta bli bättre.

Midsommarafton om en vecka kom jag på! Vi kommer ha lite grillning och sådant härhemma. Det blir väl vi, A och barnen och R och hennes son?! Kommer dricka öl för det är så sällan jag gör det. Måste ha något gott.
Tänkte idag på hur roligt det var att fira Midsommar när jag var barn.
Det var i klass med julafton hemma hos oss. Vi hade alltid så festligt firande på det klassiska sättet med maten, drickan, marschaller, lyktor, dansband på dansbana, lotter och annat skoj.
Funderar på att ta upp den traditionen igen för jag tror det finns dansbanor här i närheten. Hade varit roligt för barnen!
Hur firar ni Midsommar i år?

Nu börjar det dra ihop sig till Skåneresan för mig och barnen. Om en månad är vi nere hos skåningarna igen. Ska bli så roligt att träffa er alla och Alicia längtar så mycket!!

Funderar på att dra till Ica Maxi senare ikväll och handla för just nu gapar det tomt i våra skåp. Men vågar jag det? Jag är ju sjuk och har varit hemma från jobbet...
Men imorgon är jag ju ute hela dan/kvällen och mat behöver vi.
Får se hur jag känner senare, de har ju öppet till 22.00 ikväll.

Annars kan jag påminna er om att det är final i Talang ikväll 20.00 på TV4.

Ha en trevlig fredagkväll

Kommentarer
Postat av: Anonym

mmm... jag har fortsatt med mossängen nästa varje midsommar sen dess ändå... o planerar att sticka dit i år oxå.... fan ändå trevligt.. så jag tycker du ska leta upp en danse-bana där i närheten.... o det suger o vara sjuk... :(

2009-06-12 @ 15:59:09
Postat av: Ingells

Vi ska hålla midsommar hemma i trädgården. Näsström kommer hit och Jennie med familj (Js syster) och en kompis (Jönsson) med familj. Är lite rädd för att det blir för mycket jobb, för jag är inte sugen på att stressa... =( det var inte riktigt meningen vi skulle bli så många, men du vet hur det blir... är skitmycket bokad alla dagar mån-torsdag också, shit! Längtar också efter er och jag blev så glad när jag ringde för Felix blev så glad över att det var jag som ringde. KUL!

2009-06-12 @ 22:25:58
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Erik?: Jag känner själv inte för att åka till Mossängen. Som liten var det underbart men nu känns det inte alls lockande.



Ingela: Låter mysigt men visst kan det bli mycket jobb. Berätta för alla att du vill ha det enkelt och hur upptagen du dagarna innan så förstår alla det.

Jo, F gillar er Engbloms haha

2009-06-14 @ 18:58:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0