Midsommar, mat, vänner och närakuten...

Hela dagen igår var galen kändes det som. Jag var ledig men tiden sprang iväg.

Jag började dagen med 30 minuters spinning på min träningscykel.
Efter dusch och frukost så stack jag och Alicia till köpcentrumet SKHLM och shoppade lite kläder. Hittade en vår/höstjacka åt Henry för 129 kr på Lindex, hade kostat 249kr.
Hittade även ett par jeans för 149 kr, ett par gråaktiga finbyxor typ för halva priset 70 kr och ett par bruna mjukis/gympabyxor åt Alicia för 80 kr.
Hittade även en svart träningsjacka för 98 kr åt mig, hade kostat 249kr. Got to love rea :-)

Sedan stack vi till Ica och handlade mat och grejer för festen. Väl hemma, blåstes det upp ballonger och girlanger, vi pyntade och höll på och allt blev mysigt och fint. Maten förbereddes, vi bjöd på grillspett med fläskfilé, kycklingfilé, champinjoner och majskolvar, korv åt barnen och även väldigt tjocka revbensspjäll.
Som tillbehör hade vi vitlöksbröd, rostad lök och potatissallad.
Till dessert åt vi glass med svenska jordgubbar (40 kr litern, rena rånet) och A hade köpt med en god mandeltårta.

Sedan under kvällen blev det öl, cider, läsk och en massa snacks och godis. Det blev mycket mat över så det blir middag och gott för oss idag med :-)

Det var mycket lyckat och barnen var otroligt snälla för en gångs skull. Vid 10.30 somnade jag och barnen raklånga i vår säng, vaknade vid 01.00 för att ta ut linserna, jag var så trött!!

Tyvärr hände det en olycka under förberedelserna... Alicia ramlade in i en möbel och jag hörde på hennes skrik att det var allvarligt... Jag blev som Alicia kallade det "helt skräckslagen" och fick panik när jag såg blodet flöda och henne skrika. Den lugna Felix tvättade av henne och det visade sig ha blivit ett jack på 1cm under vänstra ögat som inte ville stänga igen riktigt. Vi ringde vårdguiden och de tyckte vi skulle åka in och tejpa det.
Så de åkte iväg och det tog drygt en timme innan de var tillbaka.
Usch det var så nära ögat och jag är liksom rädd för mig själv att jag får sådan panik. Tänk om inte Felix var här?? Jag är ju den vuxne som ska lugna ner henne, åhhh jobbigt.

Nu ska jag surfa runt och kolla vad våra planerade utflyktsmål kostar och övrig info inför vår semestervecka :-)

Ha en fortsatt skön MIdsommar!!

Kommentarer
Postat av: annazeta

Vad hemskt. Tur att det inte var ogat som skadades!!!Kan du inte lagga in lite nya bilder pa facebook sa man kan se hur ni ser ut numera =)

kram kram

2009-06-20 @ 15:11:04
Postat av: Madde

Det var nära ögat, kan man säga ...

2009-06-20 @ 15:23:16
Postat av: Ingells

Ujuj, akut olycka, men det ordnade ju sig snabbt på sjukhuset måste jag säga! Du gör ju henne ännu mer rädd om du blir "hispig" men det är svårt att hindra ens inre reaktion, jag vet...



Kul att ni hade mysigt trots regn - men vad tidigt du la dig, hahaha. .. lite toppad?

2009-06-20 @ 19:40:15
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Ingells

Ujuj, akut olycka, men det ordnade ju sig snabbt på sjukhuset måste jag säga! Du gör ju henne ännu mer rädd om du blir "hispig" men det är svårt att hindra ens inre reaktion, jag vet...



Kul att ni hade mysigt trots regn - men vad tidigt du la dig, hahaha. .. lite toppad?

2009-06-20 @ 19:40:30
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

annazeta: Jag är aldrig på Facebook längre, har inte varit där på säkert 6 månader... Inte min grej längre haha



Madde: Jo, det kan man säga...



Ingells: Jo, det var inget folk på akuten så det gick otroligt snabbt.

Toppad och toppad hehe men jag var så otroligt trött, är vekligen ingen kvällsmänniska...

2009-06-21 @ 19:14:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0