Tisdagens äventyr

Idag har varit en intensiv dag och jag är ganska slut...

                                                          



Det började med ett besök hos Länsförsäkringar Bank i Södertälje 10.00 imorse. Mötet drog ut på tiden, upp mot typ 2 timmar. Massor av information m.m. fick jag med mig hem.
Jag är numera pluskund hos dem :-)

De öppnade ett lönekonto samt sparkonto för mig. Sedan ska barnens sparkonton flyttas över. Bilförsäkringen halveras om vi byter över till dem, idag betalar vi 8700 kr/år plus ett påslag på 6% för att vi betalar på autogiro per månad. Nu kommer vi betala 4400 kr per månad och utan något påslag.
Hemförsäkringen sänkte vi från dagens 1800 kr/år till drygt 1300 kr per år.
Barnens försäkringar kommer vi dock troligen behålla hos Trygg-Hansa då hon intygade oss att det är bra att behålla dem där och att Trygg-Hansa har bra barnförsäkringar.
Jag har numera även min avtalspension/tjänstepension hos dem.

Så det är mycket jag/vi tjänar på detta bytet. Internetbanken är gratis och nu kommer även mitt bankkort vara gratis eftersom jag är plus kund (lönekonto + hemförsäkring + avtalspension eller pensionssparande). Försäkringarna sänktes ganska rejält.

Ska prata med Felix om att han också bör byta över så kan vi ha en internetbank med alla våra konton samlade. Han har Nordea idag där han betalar för både internetbank och bankkortet vilket blir gratis om även han blir pluskund.

Nu får vi se hur smidigt själva bankbytet kommer gå... Ska fylla i en hel del blanketter och skicka in till min bankkvinna :-)


                                                                            
Sedan åkte jag och hämtade F och barnen för vi skulle till en kinarestaurang i stan och äta vår efterlängtade buffé. Vi stannade utanför Hallunda Centrum för att hämta ett paket. Vi stängde av motorn men behöll AC och radio på. Sedan ville inte bilen starta, stendöd...
Efter en ganska lång stund så kom en kompis för att hjälpa oss att starta bilen med kablarna och det gick. Man ska tydligen aldrig ha igång AC:en med en stängd motor??
Jag, Emma och Ali gick till grillen och åt bl.a. kebab, inte lika bra som kinamat men gott :-)

                                                                     

Sedan åkte vi iväg för att gå på bio. Jag, Emma, Ali och Henry. Vi såg Monsters VS Aliens. Den var faktiskt oväntat bra, vi skrattade mycket :-) Henrys första biobesök och han pratade gärna och högt... Men som tur var var det bara vi och 3 andra i hela salongen haha

Nu ikväll hade vi några vänner över så min planerade träning ställdes in, jag tränar imorgonbitti innan frukost istället.

Imorgon ska bilen in på service m.m. och hoppas så att den inte har för många och dyra fel...
Jag och barnen tar nog en tur till något inomhuslekland eller så är vi helt enkelt ute i det fina sommarvädret vi fått.

Ha det gott!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0