Melodifestivalen närmar sig

och spänningen ökar. Ganska många bra låtar i år men jag hejar på Måns och Alcazar. Svängiga och bra låtar, men även Alla är bra synd att hon sjunger på grekiska bara...

Ikväll ramlade Henry och slog sin panna så det blev en stor bula. Jag blir så himla rädd nu för han ramlar hela tiden och springer fram och tillbaka i lägenhetn och hoppar från farliga höjder, klättrar upp på allt. Mitt hjärta sitter i halsgropen mest hela dagen och jag får svårt att andas, ångest.

Ikväll gjorde jag grillspett med kyckling, griskött och svamp, mumsigt gott med pommes och Bearnaiesås, drömmer mig bort til sommaren :-)

Just det jag kan se igen och det känns underbart skönt! Har varit en besvärlig linskund för Synoptik i år. Jag bytte till ett annat märke ju i januari men de kändes inte bra så jag fick starkare styrka. De har inte heller varit bra tyvärr så jag gick in hos dem för någon vecka sedan och "klagade". Då gjorde hon sin tredje synundersökning på mig på två månader och jag får nu tillbaka mitt gamla linsmärke.

I fredags var jag inne igen men mina linser hade inte kommit men jag sade att jag ser suddigt. Så då gjorde jag min fjärde undersökning hos dem :-), fick ett par av ett annat (dyrare) märke att ha tills mina linser kommer. Ni som inte har synproblem vet inte hur skönt det är att kunna se igen efter att haett dåligt ett tag. Jag såg allt och riktigt klart, det var som första gången jag fick linser, en underbar känsla. Jag log för mig själv hela vägen hem Synoptik :-)

Synoptik har haft riktigt bra service genom hela proceduren och jag har inte betalat en krona för någon av mina fyra undersökningar :-) de har tagit mig på allvar, varit trevliga och förstående!!

Vem tror ni vinner ikväll?? Vilken låt/ar gillar ni bäst?

Ha en trevlig kväll nu!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jobbigt att Henry hoppar och slår sig. // Vad skönt att de har tagit dig på allvar på Synoptik. Jag har inte haft linser på ett tag men ska nog skaffa det igen nu under våren.

2009-03-15 @ 23:13:31
Postat av: Ingela

Ja, det är hemskt med dålig syn, kassa linser osv.

2009-03-16 @ 09:02:29
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Anonyme: Linser är bäst!!



Ingela: ja, det vet du bäst av alla

2009-03-16 @ 19:10:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0