Hur mycket är ditt barns liv värt??



Har sett det förut men blir lika upprörd varje gång!

Jag pratar om vuxna som inte spänner fast sina barn i en bilstol!! Idag såg jag hur en 2-åring hängde på instrumentbrädan i framsätet medans pappan körde. Och han körde snabbt!
Det är tyvärr mycket vanligt här att föräldrarna inte spänner fast barnen.
Jag tycker det är sjukt!

Vid en krock så flyger barnet ut/runt i bilen och skadas allvarligt/dör. Hur kan det vara så svårt att spänna fast barnen? Är inte ens barns liv värd mer??

Själv har vi precis vänt Henry och det är lite läskigt tycker jag. Han är ju snart 3,5 år men de rekommenderar att barnen sitter bakåtvända sålänge som möjligt. Men han satt så obekvämt.
Han sitter bra i alla fall och nacken får vi hoppas är så passa stabil att han inte skadar den vid en krock.


Kommentarer
Postat av: Ingela

Skönt med oss ansvarstagande föräldrar! =)

2009-05-22 @ 21:20:47
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Madde

Här ser jag tyvärr också alltför ofta att barnen hänger på instrumentbrädan ...

2009-05-22 @ 21:41:44
Postat av: Kerstin

Ingela: Ja, verkligen! Det finns inget jag inte skulle göra för min barn, speciellt när det gäller deras hälsa/liv.



Madde: Tråkigt, eller hur?

2009-05-23 @ 21:06:01
Postat av: paula

asså nu kommer klagotanten igen...hade vi bilbälte när vi var små? ALDRIG vi satt i varandras knä. i wv bussen vi hade, satt där ett 1m högt metallgaller som täckte hela baksidan av framsätet. där la mamma en filt över och sa att den skyddar er om vi skulle krocka. eller hur....kommer du/ni ihåg?

fanns där mer krockar då än nu? i dont know. eller det överlever fler nu? det är bättre att ha bilbälte i stan i låga farter men på motorvägen är det bättre att inte ha det, för om du krockar krossas du. sitter du inte fast så flyger du ut genom rutan och har störra möjlighet att klara dig enligt rapporterna. barn klarar sig bäst i krockar när de inte sitter fast för att de väger inte så mycket. och sitter personen bakom dig fast och ni krockar då kan du tänka dig hur många 100 tals kilo den personen väger/får i farten och trycks mot dig och då blir det ännu värre skador. istället för att den flyger ut. ja ni kansker tycker jag e skadad men det är min mening.ahhhhhhhhh do not kill me!!!!

2009-05-24 @ 00:35:22
Postat av: Kerstin

Fler barn och vuxna dog förr än nu.

De har uppfunnit bilbältet samt bilstolarna för att de gör att fler människor överlever om de använder dem.

Vi hade tur att vi inte krockade som små! Vi hade skadats allvarligt eller dött vid en krock.

Du krossas inte av att ha bilbälte, kanske bryter du nyckelben eller så men du flyger inte ut genom ruten mot en säker död.

Nej, jag håller absolut inte med dig! Folk borde lära sig använda de enkla säkerhetsanordningar som finns!

2009-05-24 @ 10:11:15
Postat av: paula

nej jag menar inte så att du krossas av bältet. men den som sitter bakom dig? om ni krockar bakifrån krossas du om framifrån krossad den personen. och om du inte haft bilbälte? vilket tror du skadar dig mest? det är min teori. jaja jag tar ändå på bilbälte när jag åker med andra. jag har ju inte bil själv och vill inte ha heller för jag hade inte klarat av stimmet i trafiken att hålla reda på bilar, cyklister hit och dit. hade jag kört på någon hade jag aldrig kunnat förlåta mig själv. buss kollektiv bra för miljön cykla bra för fettet hahahahaha. ja vi blev inte skadade av trafiken men vi blev skadade än då!! haha... ta inte illa upp family. just kidding.. a little bit..maybe..jag kan i alla fall säga högt och stolt : JAG ÄR SKADAD BÅDE HÄR OCH DÄR AND I AM PROUD! DET GÖR MIG TILL DEN JAG ÄR! ANTINGEN ÄLSKAR MAN MIG ELLER HATAR MIG!! jag gillar snacka en massa skit va?... du kan ta bort inlägget om du vill. hahaha... c u soon,då ska jag lägga ollonborrar i håret på barnen!! haha... nä får då hade du jagat mig och du hade hunnit upp mig efter 50 meter för du är ju post man och jag har inte kondis för 5 öre.. sedan hade du sparkat ner mig mig med en taekwondo spark som jag lärde dig när du var liten och pressat ner mig i max brevlåda precis som du gör med posten, du har ju den reflexen nu i ryggen!! :-) ska jag söka hjälp?

2009-05-26 @ 23:22:38
Postat av: Kerstin

Paula: Inga kommentarer :-)

2009-05-27 @ 16:28:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0